PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

همکاری بیشتر دو وزارتخانه برای حل مشکلات صنعت چاپ

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از رایزنی‌های جدید برای حمایت از صنایع فرهنگی با وزارت صنعت و معدن خبر داد.

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از رایزنی‌های جدید برای حمایت از صنایع فرهنگی با وزارت صنعت و معدن خبر داد.

 

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز 28 آذرماه برای افتتاح بیستمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ، بسته بندی و ماشین آلات وابسته در نمایشگاه بین‌المللی تهران حاضر شد.

 

پس از برگزاری آیین گشایش، وی در جمع خبرنگاران درباره مذاکره با وزارت صنعت و معدن برای برطرف کردن مسایل چاپ و نشر کشور گفت:‌ ما پیشنهادهایی را به وزارت صنعت و معدن ارایه کرده‌ایم. این پیشنهادها راجع به صنایع فرهنگی است. باید با آن‌ها صحبت کنیم و پس از بررسی به نتیجه برسیم.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تاثیر برگزاری این نمایشگاه در ارتقای صنعت چاپ  گفت: ما در صنعت چاپ پتانسیل بسیار بالایی هم از لحاظ نیروی انسانی و هم از نظر امکانات صنعتی داریم. در سال‌های اخیر در جمع این صنعت رشد بالایی داشته است اما این برای ما قانع‌کننده نیست.

 

وی افزود: در حال حاضر این صنعت با مشکلات زیادی مواجه است و واقعا کسانی که در این حوزه هستند با جان و دل در این عرصه فعالیت می‌کنند. دولت باید با حمایت‌های مالی و آموزشی خود کمک کند که مشکلات این حوزه  برطرف شود. باید مواد اولیه این صنعت در دسترس قرار بگیرد تا نه تنها نیازهای داخلی کشور را برطرف کنیم بلکه به خارج  نیز صادرات داشته باشیم. در گذشته برخی  کشورهای همسایه نیازمند ما در این حوزه بودند اما در حال حاضر آن‌ها صادر کننده محصولات چاپی شده‌اند.

 

جنتی درباره تشکیل کارگروه برای رسیدگی به مشکلات صنایع چاپ گفت: هنوز این کارگروه تشکیل نشده‌ است اما باید مجموع مشکلاتی را که به ما انتقال پیدا می‌کنندبررسی کنیم. در نهایت اگر نیاز به تغییر در مقررات و قوانین در وزارت صنایع، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود، دست به اصلاح این قوانین بزنیم.

 

وی درباره مشکلات صنعت چاپ گفت: این صنعت مشکلات زیادی دارد. مباحثی همچون تسهیلات بانکی ارزانقیمت، تعرفه‌های گمرکی برای واردات مواد اولیه، ارز لازم برای واردات کالاهای اولیه، ورود دستگاه‌های دولتی به این عرصه و تخریب بازار بخش خصوصی از اهم این موارد هستند. این موارد از عواملی است که صاحبان این صنعت را دچار مشکل کرده است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: باید این موضوعات بررسی شوند و در کارگروه‌های مختلف درباره آن‌ها تصمیم‌گیری شود و راه‌حلی‌هایی پیپشنهاد شوند. ما نیاز به تصمیم‌گیری در سطح کلان داریم تا بتوانیم این مشکلات را حل کنیم.

 

وی با اشاره به قدمت  صنایع چاپ در ایران گفت:‌ یکی از مسایل عمده صنعت چاپ روزآمد کردن این صنعت است زیرا برخی  ابزار آلات آن مربوط به پنجاه سال گذشته است و باید روزآمد شوند. باید سعی کنیم ماشین آلات جدید را وارد کنیم تا صنعت بتواند هر روز شکوفاتر شود.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه