PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

دولت همواره تاجر خوبی نبوده

محمدمهدی مفتح نماینده تویسرکان در مجلس شورای اسلامی از بیستمین نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی تهران دیدن کرد. وی پس از باردید از نمایشگاه نشستی مشترکی هم میان مفتح و مسوولان صنعت چاپ کشور برگزار شد.

محمدمهدی مفتح نماینده تویسرکان در مجلس شورای اسلامی از بیستمین نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی تهران دیدن کرد. وی پس از باردید از نمایشگاه نشستی مشترکی هم میان مفتح و مسوولان صنعت چاپ کشور برگزار شد.


به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران ، دکتر محمدمهدی مفتح عضو کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی در بازدید از بیستمین نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته‌بندی تهران گفت:صنعت چاپ نبایدصنعت دولتی باشد، زیراتجربه ثابت کرده است که دولت تاجر و صنعتگر خوب نیست و نمی‌تواند با هزینه کم، بازده زیادی داشته باشد.

 

در این نشست، محمودرضا برازش، مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، احمد ابوالحسنی، نایب رییس اتحادیه لیتوگرافان تهران، جلیل غفاری رهبر، رییس اتحادیه صحافان تهران و محمد کلاری رییس باتجربه پیشین اتحادیه چاپخانه‌داران تهران و مدیر روابط عمومی بیستمین نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی حضور داشتند.

 

مفتح با اشاره به آشنایی با مشکلات صنعت چاپ گفت: کار صنعت چاپ را به دو بخش می‌توان تقسیم کرد، بخش نخست بدنه صنعت چاپ و بخش دوم محتوا و محصول تولید شده در چاپخانه‌هاست.

 

وی افزود : به گمان من بخش نخست باید زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت باشد و بخش دوم باید تحت پوشش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گیرد .

 

عضو کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد:اصولا صنعت چاپ نباید صنعتی دولتی باشد، زیرا تجربه ثابت کرده که دولت یک تاجر و صنعتگر خوب نبوده و نمی‌تواند با هزینه کم، بازده زیادی در بخش صنعت و تجارت داشته باشد، پس صنعت چاپ باید به دست بخش خصوصی اداره و راهبری  شود، دولت تنها در بخش محتوا و به وسیله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نظارت کند.

 

نماینده تویسرکان در بخش پایانی صحبت‌هایش با اشاره به اهمیت آموزش اظهار کرد: در مبحث آموزش باید بررسی‌های لازم انجام شود تا اپراتورها در زمینه‌هایی مورد نیاز صنعت آموزش ببینند زیرا در بحث‌های کلان مالی کشور، برگزاری چنین دوره‌هایی هزینه زیادی ندارد و با نگاه دقیق و هوشمندانه بازگشت سرمایه قابل قبولی نیز خواهد داشت.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه