PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

انحصاری بنام قطعات یدکی

مسوول چاپخانه 110 سپیدان در استان فارس فروش قطعات یدکی دستگاه‌های چاپ ایران را انحصاری دانست و گفت: اکنون 80 درصد مشکل اصلی چاپخانه‌داران ایران تهیه و خرید قطعات یدکی ماشین آلات صنعت چاپ است. در حقیقت در فارس چاپخانه‌داران کمتر مشکلی به نام تهیه کاغذ دارند.

به گزارش آژآنس خبری چاپ و بسته بندی ایران ،غلامرضا محسنی‌پور اظهار کرد: در ماه‌های اخیر که ایران با مشکلات تحریم دست و پنجه نرم می‌کرد، بهای قطعات یدکی ماشین آلات صنعت چاپ ایران به هفت يا هشت برابر افزایش یافت.

 

وی ادامه داد: یکی از مشکلات تهیه لوازم و قطعات یدکی چاپ در ایران، انحصاری بودن بازار آن است. فروشندگان این قطعات، کالای خود را به هر قیمتی به چاپخانه‌داران می‌فروشند و  ناظری بر فعالیت این فروشنده‌ها نظارت نمی‌کند.

 

مسوول چاپخانه 110 سپیدان درباره جايگاه اتحادیه چاپخانه‌داران عنوان کرد: برخی چاپخانه‌داران، پروانه کسب لوازم خانگی دارند اما از طریق اتحادیه صنفی توانسته‌اند چاپخانه راه‌اندازی کنند.

 

وی درباره وضعیت کاری چاپخانه‌های این منطقه گفت: اکنون سپیدان از داشتن اتحادیه چاپخانه‌داران بی‌بهره است. بنابراین، مغازه‌های خدمات رایانه‌ای به شکل دلالی و با واسطه، کار چاپ این منطقه را قبضه کرده‌اند. هنگامی که شکایت‌مان را به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس بردیم، آنان گفتند این مغازه‌ها اجازه چاپ ندارند اما هيچ نهادي تاكنون برای جلوگیری از فعالیت مغازه‌هاي خدمات رایانه‌ای اقدامی ‌نکرده است.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه