PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

در استان فارس صنعت چاپ هر روز بیشتر افول می کند

مدیر چاپخانه دیجیتال کام فیروز در مرودشت استان فارس گفت: با توجه به مراحل دشوار اخذ مجوز چاپ برای تاسیس چاپخانه ، دفاتر فنی و خدمات رایانه بدون داشتن مجوزی سفارشات را جذب می کنند.

 

مدیر چاپخانه دیجیتال کام فیروز در مرودشت استان فارس گفت: با توجه به مراحل دشوار اخذ مجوز چاپ برای تاسیس چاپخانه ، دفاتر فنی و خدمات رایانه بدون داشتن مجوزی سفارشات را جذب می کنند.

 

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران اسماعیل فتحی منطقه کام فیروز از فاصله زیادی با مراکز علمی ـ فرهنگی شهر مرودشت و فقر فراوان در حوزه کتاب و کتابخوانی رنج می‌برد. بنابراین، تاکنون چاپ و تولید کتاب در تنها چاپخانه کامفیروز انجام نشده است.

 

وی افزود :در این چاپخانه مشغول چاپ اوراق ویژه ادارات و موسساتیم و کتاب چاپ نمی‌کنیم چون دانشگاهی اطراف ما وجود ندارد.

 

مدیر چاپ کام فیروز با بیان اینکه چاپخانه دیجیتالش زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس اداره می‌شود، ادامه داد: چاپخانه‌داران برای دریافت مجوز چاپ باید از هفت خوان رستم گذر کنند زیرا صنعت چاپ از ویژگی‌های امنیتی و حساسیت‌های خاصی برخوردار است این در حالی است که واحدهای کوچک خدمات رایانه‌ای بدون داشتن مجوز به طور غیر قانونی جا پای چاپخانه‌داران گذاشته‌اند و به راحتی اوراق چاپ می‌کنند.

 

فتحی در ادامه گفت: فعالیت‌های چاپی این واحدها سبب شده چاپخانه‌دارانی که بانی‌ صنعت چاپ‌اند، روز به روز افول کنند و برای جلوگیری از این اتفاق بارها شکایت خود را به اداره‌های بخشداری و اصناف شهرستان مرودشت ارایه کرده‌ام اما تاکنون نسبت به این شکایت اقدامی صورت نگرفته است. احتمالا در روزهای آینده شکایت خود را همراه با نمونه‌هایی از این اوراق چاپی رایانه‌ای به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان عرضه خواهم کرد.

 

وی در پایان یادآور شد: همچنین یکی دیگر از مشکلات چاپخانه‌داران حمایت نشدن دستگاه‌های چاپ از سوی نمایندگی‌های خدماتی است. در ماه‌های اخیر بسیاری از نمایندگی‌های خدماتی دستگاه‌های چاپ تعطیل شده‌اند و پس از پرس‌وجوی فراوان مشخص شد که اغلب آن‌ها قادر به ارایه خدمات به دستگاه‌های چاپ قدیمی برخی ارگان‌ها نیستند از این‌رو تعطیلی آنان زیان کمتری به صاحبان آن وارد می‌کند. اینک چاپخانه‌داران هم برای تعمیر دستگاه‌های چاپ خود باید به استان‌های اصفهان و تهران سفر کنند.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه