PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

هرمزگان با دستگاه‌های دسته دوم 30 ساله صاحب چاپخانه برای مطبوعاتش شد

چاپ سرای دانش هرمزگان در حالی پس از سال‌ها انتظار به عنوان نخستین واحدی که امکان چاپ روزنامه در هرمزگان دارد آغاز به کار می‌کند، که گفته می‌شود عمر دستگاه‌های چاپ خریداری شده دست دوم برای آن به حدود 30 سال می‌رسد.

چاپ سرای دانش هرمزگان در حالی پس از سال‌ها انتظار به عنوان نخستین واحدی که امکان چاپ روزنامه در هرمزگان دارد آغاز به کار می‌کند، که گفته می‌شود عمر دستگاه‌های چاپ خریداری شده دست دوم برای آن به حدود 30 سال می‌رسد.

 

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، پروژه احداث مکانی برای چاپ روزنامه در هرمزگان از آن جمله پروژه‌هایی است که می‌توان به جرات لقب تاریخی را به آن داد.

 

چاپ سرای دانش هرمزگان در حالی پس از سال‌ها در این استان انتظار مطبوعاتی‌ها و صاحبان رسانه را برآورده می‌کند، که گفته می‌شود در مسیر چاپخانه‌دار شدن استان، از یک دهه گذشته تاکنون افرادی طرح‌هایی مشابه را نیز علی‌رغم دریافت تسهیلات طی دهه گذشته دریافت و موفق به سرانجام رساندن چاپخانه مورد نظر نشده‌اند.

 

غلامعباس اسدپور مجری طرح چاپ سرای دانش هرمزگان از افرادی است که موفق شد سرانجام این پروژه را آنطور که خود می‌گوید با پیگیری‌های گسترده مقامات مختلف به سرانجام برساند.

 

وی در آیین آغاز به کار رسمی این طرح که با حضور مشاوران فرهنگی و عالی استاندار هرمزگان، مدیران مسئول روزنامه‌ها و نشریات هرمزگان، خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای برگزار شد، گفت: مجوز احداث چاپ سرای دانش سال 82 صادر و سال 84 مقدمات احداث آن با تصویب اختصاص زمین، فراهم شد.

 

این مسئول ادامه داد: سال 86 با تصویب کارگروه استانی، اختصاص تسهیلات به این طرح مصوب و به بانک عامل ارجاع شد و قرار بود تا 10 درصد هزینه‌ها توسط مجری و مابقی توسط بانک صادرات به صورت تسهیلات پرداخت شود.

 

اسدپور افزود: با ایراداتی که بانک عامل به این طرح گرفت، بانک تغییر کرد و در نهایت در حالی که ابتدا قرار بود دو میلیارد تومان با بهره چهار درصد برای اجرای این طرح پرداخت شود، اما در نهایت 470 میلیون تومان با سود 24 درصد از سوی بانک برای احداث این چاپخانه اختصاص داده شد.این در حالی بود که با تغییر رقم تسهیلات در آنجا نیز مقرر شد که با این مبلغ دستگاه‌های دست دوم را وارد می‌کنیم.

 

اسدپور با بیان اینکه چاپ سرای دانش می‌تواند تمامی کارهای چاپی را انجام دهد، خاطر نشان کرد: بیش از 99 درصد از نشریات ایران در حال حاضر با دستگاه مشابه و موجود در چاپ سرای دانش هرمزگان، امور چاپ خود را انجام می‌دهند.

 

به گفته وی، این چاپخانه با سهم آورده 25 میلیارد ریال و بهره‌مندی از چهار میلیارد و 700 میلیون ریال تسهیلات بانکی به بهره برداری رسیده است.

 

مرتضی حقیری زاده مشاور عالی استاندار هرمزگان نیز در مراسم آغاز به کار رسمی این واحد گفت: هرمزگان شرایط خوبی در زمینه‌های مختلف دارد و می‌تواند در زمینه چاپ نیز در زمره استان‌های پیشرو قرار گیرد.

 

وی در ادامه گفت: پیگیری‌های گسترده‌ای طی روزهای اخیر توسط بخش‌های مربوطه در راستای مساعدت برای راه اندازی این چاپ سرا صورت گرفته شد و همه بر رفع مشکلات آن اصرار داشتند.

 

مشاور عالی استاندار هرمزگان اظهار امیدواری کرد شرایط رقمی زده شود که زمینه فعالیت چاپخانه‌های بیشتری نیز در استان فراهم شود.

 

وی در عین حال بر تقویت چاپ سرای دانش با سپردن امور چاپی ادارات و دستگاه‌های دولتی به آن تاکید و از روابط عمومی استانداری هرمزگان خواستار شد با صدور بخش‌نامه‌ای از دستگاه‌های دولتی بخواهد کارهای چاپی خود را به این چاپخانه بدهند.

 

حسین مرشدی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان نیز در ادامه با بیان اینکه از نشریات هرمزگان انتظار می‌رود با سپردن امور چاپ خود از این واحد چاپی حمایت کنند، گفت: نشست‌ها و رایزنی‌های متعددی در راستای راه‌اندازی این چاپخانه صورت گرفت که سرانجام شاهد به بار نشستن امور داریم.

 

وی تصریح کرد: از مجری چاپ سرای دانش نیز انتظار می‌رود تا از امروز به بعد نسبت به تکمیل و نوسازی و تجهیز بیشتر این واحد اقدام کند.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه