PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

نخستین سالگرد زنده‌یاد عباس صاحبی برگزار شد

اهالی صنعت چاپ شب گذشته(20 دیماه) در تالار جام‌جم جمع شدند تا نخستین سالگرد درگذشت زنده‌یاد عباس صاحبي، بنيانگذار انجمن فرهنگي پيشكسوتان صنعت چاپ ايران را گرامي دارند.

اهالی صنعت چاپ شب گذشته(20 دیماه) در تالار جام‌جم جمع شدند تا نخستین سالگرد درگذشت زنده‌یاد عباس صاحبي، بنيانگذار انجمن فرهنگي پيشكسوتان صنعت چاپ ايران را گرامي دارند.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران ، یک سال از درگذشت بنيانگذار انجمن فرهنگي پيشكسوتان صنعت چاپ ايران گذشت، 17 دیماه 1391 روزی بود که عباس صاحبی رخت بست و راهی دیار حق شد؛ فردی که به شهادت هم قطارانش تا آخرین لحظات عمر خود را در چاپخانه سپری کرد، گویی سینه‌اش به بوی مرکب و گوشش به کوبش ماشین چاپ عادت کرده بود.



اهالی صنعت چاپ ساعت 20 جمعه (20 دیماه) در تالار جام‌جم خیابان خرمشهر گرد هم آمدند تا بگویند که هنوز بنیانگذار انجمن فرهنگی پیشکسوتان صنعت چاپ را فراموش نکرده‌اند. این مراسم با حضور مسوولان صنفی و دولتی مانند علی نیکوسخن، رییس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران، احمد ابوالحسنی، نایب رییس اتحادیه لیتوگرافان تهران، جلیل غفاری رهبر، رییس اتحادیه صحافان تهران، بابک عابدینی، نایب رییس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران و احمد علمشاهی، سردبیر خبرگزاری کتاب ایران برگزار شد.



علاوه بر مسوولان صنفی و دولتی، بزرگان صنعت چاپ مانند ، محمد کلاری، ناصر کلاری، حسینعلی متین‌رضا، حبیب الله ترکمن، میر یونس جعفری، اسکندر خمسه‌پور، اسماعیل دمیرچی، اسماعیل صاحبی، سیدمهدی علوی‌بهبهانی، غلامرضا شجاع نیز در این مراسم حضور داشتند.



در این مراسم پس از اجرای چند آهنگ به صورت زنده، فیلم کوتاهی از صحبت‌ها و عکس‌های زنده‌یاد عباس صاحبی از دوران جوانی تا میانسالی پخش شد و در پایان، فریده محب‌علی، همسر وی به سخنرانی پرداخت.



محب‌علی ضمن تشکر از حضور  اهالی صنعت چاپ در این مراسم گفت: عباس صاحبی به سرزمینی رفت که بازگشتی ندارد و ما را در  نبودنش غمگین کرد. معتقدم که مرگ یعنی تولد دوباره چراکه انسان از جهانی فانی به دیار ابدی کوچ می‌کند، پس ما امشب اینجا جمع شدیم تا تولد یک سالگی صاحبی را در دیار باقی جشن بگیریم.


وی ادامه: عباس صاحبی خدمات فراوانی را برای پیشرفت صنعت چاپ انجام داد و از هیچ کمکی برای اهالی چاپ دریغ نکرد، در یک سالی که وی این صنعت را تنها گذاشت، نبود او به وضوح حس شد، در این مجلس یادی می‌کنیم از تمام عزیزانی که برای این صنعت زحمت کشیدند و امروز در جمع ما نیستند.



عباس صاحبي 21 آذرماه 1308 در تهران متولد شد. وی که مدیریت چاپخانه «اتاق چاپ» را برعهده داشت در سال‌هاي دهه 50 به عنوان يكي از كارآمدترين اعضاي هیات مدیره اتحادیه چاپخانه‌داران تهران به اهالي صنعت چاپ خدمت كرد.



امروز انجمن فرهنگي پيشكسوتان صنعت چاپ مديون فردي است كه تا آخرين لحظات عمر خود را در چاپخانه سپري كرد و با وجود بيماري‌هاي مختلف در تمامي جلسات اين انجمن حضور داشت.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه