PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

نكته قابل تامل فوت دو كارگر است نه خسارت وارده !

حسين جمالي كه چاپخانه‌اش روز گذشته (29 ديماه) بر اثر آتش‌سوزي ساختمان 117 خيابان جمهوري خسارت ديده است با ابراز تاسف از فوت دو كارگر خانم گفت:‌ متاسفانه تمام كاغذي كه براي مصرف چند ماه آخر سال تهيه كرده بودم خيس شد و از بين رفت اما نكته قابل تامل فوت دو كارگري بود كه در يك روز تعطيل براي امرار معاش خانواده خود كار مي‌كردند و نه خسارت وارده بر چاپخانه.

شهاب دارابیان -حسين جمالي كه چاپخانه‌اش روز گذشته (29 ديماه) بر اثر آتش‌سوزي ساختمان 117 خيابان جمهوري خسارت ديده است با ابراز تاسف از فوت دو كارگر خانم گفت:‌ متاسفانه تمام كاغذي كه براي مصرف چند ماه آخر سال تهيه كرده بودم خيس شد و از بين رفت اما نكته قابل تامل فوت دو كارگري بود كه در يك روز تعطيل براي امرار معاش خانواده خود كار مي‌كردند و نه خسارت وارده بر چاپخانه.


 به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران ، پیش از ظهر روز گذشته (29 ديماه) به دنبال وقوع یک حادثه آتش‌سوزی در یک واحد تولیدی پوشاک واقع در خیابان جمهوری تهران، دو کارگر زن بر اثر سقوط از ساختمان پنج طبقه کشته و یک کارگر زن نیز مصدوم شد.


حسين جمالي كه چاپخانه‌اش در طبقه همكف ساختمان آتش‌گرفته واقع شده با ابراز تاسف از كشته شدن دو كارگر خانم اظهار كرد: نزديك ظهر بود كه كارگران چاپخانه متوجه آتش‌سوزي در طبقه پنجم ساختمان شدند و با برداشتن كپسول اطفاء حريق به طبقه پنجم رفتند، اما متاسفانه كمكي نتوانستند بكنند.


وي ادامه داد: آتش به قدري مهار نشدني بود كه با كپسول قابل خاموش شدن نبود، به همين دليل كارگران طبقه پنجم را ترك كردند و منتظر كمك آتش نشاني شدند، به دليل مشغله كاري در چاپخانه حضور نداشتم اما از همسايه‌ها و كارگران چاپخانه شنيدم كه وقتي آتش نشاني به صحنه حادثه رسيد ماشين‌هايش آب نداشتند و مجبور شدند آب را از خروجي آب سر خيابان تهيه كنند.



مدير چاپخانه جمالي در توضيح علت پرت شدن دو كارگر خانم از طبقه پنجم گفت: پس از شعله‌ور شدن آتش و در شرایطی که ماموران آتش نشانی به محل حادثه رسیده بودند، این دو کارگر زن از بیم شعله‌های آتش خود را از پنجره‌های ساختمان به بیرون پرتاب کردند، به گفته شاهدان عيني وقتي كه آتش نشاني قصد داشت با بالابر به كمك دو كارگر برود، بالابر به دليل نقص فني عمل نكرد و مجبور شدند تا آمدن ماشين بعدي صبر كنند اما متاسفانه زماني كه ماشين بعدي رسيد، كار از كار گذشته بود.


وي درباره دلايل مجهز نبودن ساختمان 117 به سيستم اطفاء حريق اظهار كرد: در داخل ساختمان كپسول‌هاي اطفاء حريق موجود است اما اين كپسول‌ها توان مقابله با چنين آتش‌سوزي‌هايي را ندارند، وقتي آتش نشاني ما نقص دارد و ماشين‌هايش بالابر سالم ندارند، شما از يك ساختمان قديمي چه انتظاري داريد.


جمالي در بخش پاياني صحبت‌هايش با اشاره به خسارت وارده بر چاپخانه‌اش گفت: خوشبختانه خسارت زيادي به چاپخانه وارد نشده و تنها كاغذهايي كه براي مصرف تا آخر سال تهيه كرده بوديم بر اثر خيس شدن از بين رفتند، زماني كه در اين حادثه دو كارگر زحمتكش كشته شدن، فكر كردن به خسارت كمي خنده‌دار است.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه