PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

دانشگاه شریف پرینتر سه بعدی ساخت ایران ارایه می دهد

رئیس دانشگاه صنعتی شریف از رونمایی از پرینتر سه بعدی که پیش از این مرز تکنولوژی کشورهای پیشرفته ای چون ژاپن بود در روز 22 بهمن خبر داد.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف از رونمایی از پرینتر سه بعدی که پیش از این مرز تکنولوژی کشورهای پیشرفته ای چون ژاپن بود در روز 22 بهمن خبر داد.

 

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران ، رضا روستا آزاد رئیس دانشگاه صنعتی شریف در ساعات ابتدایی راهپیمایی 22 بهمن و سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران درباره آخرین تحقیقات و پروژه های دانشگاه شریف گفت: در سایه تحریم ها چون تفاوت چشمگیری بین نظام علمی استکبار داشتیم این برهه از زمان برای ما بسیار اهمیت داشت و اگر تحریم ها نبود ما نمی توانستیم چنین موفقیت هایی را بدست آوریم.

 

وی افزود: با تحریم هایی که علیه ایران اعمال شد جوانان و فعالان علمی، فناوری و اقتصادی ما توانستند در پرتو تحریم ها قدی بلند کرده و نفسی بکشند. ما این را به فال نیک می گیریم.

 

وی درباره آخرین دستاوردهای علمی دانشگاه شریف گفت: همین امروز یک پرینتر سه بعدی را در غرفه دانشگاه شریف به نمایش خواهیم گذاشت که در واقع یک ماه پیش اعلام شد کشور ژاپن به این تکنولوژی دست پیدا کرده است.

 

روستا آزاد گفت: اگر یک تصویر سه بعدی اتوکدی به این پرینتر بدهیم از روی آن تصویرسازی می کند ما نمونه آن را امروز نمایش خواهیم داد.

 

رئیس دانشگاه صنعتی شریف تصریح کرد: مرز دانشی که ژاپن به آن دست یافته را در اختیار داریم که این سمبل است، ماهواره ما که تست های آن تمام شده و پرتاب آن انجام خواهد شد و نیز سیستم تلفن همراه و نیز در حوزه نانو دستاوردهای متعددی داریم که مایه افتخار و حاصل تحریم هاست.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه