PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

سالن چاپ و خدمات چاپی در نمایشگاه کتاب تهران برپا خواهد شد

نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران سال گذشته با همت مدیرکل وقت و اتحادیه های لیتوگراف صحاف و صادر کنندگان شاهد برپایی سالن چاپ در این بود و امسال نیز این مهم در حال شکلگیری است. در این سالن علاوه بر چاپ کتاب به صورت روزانه،‌ دستگاه و ماشین‌آلات چاپ دیجیتال نیز در معرض عموم بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران سال گذشته با همت مدیرکل وقت و اتحادیه های لیتوگراف صحاف و صادر کنندگان شاهد برپایی سالن چاپ در این بود و امسال نیز این مهم در حال شکلگیری است. در این سالن علاوه بر چاپ کتاب به صورت روزانه،‌ دستگاه و ماشین‌آلات چاپ دیجیتال نیز در معرض عموم بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت.


به گزارش آژانس خبری چاپ پو بستهب ندی ایران ،سال گذشته دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش کرد تا در بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی کشور یعنی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، سالن صنعت چاپ کشور را برای عموم مردم برپا و دستاوردهای اهالی صنعت چاپ را در معرض نمایش قرار دهد که امسال نیز این وزارتخانه تلاش دارد تا با همکاری اتحادیه‌های مختلف صنعت چاپ این سالن را باشکوه‌تر از سال گذشته برگزار کند.

به همین منظور به سراغ احمد ابوالحسنی رئیس اتحادیه لیتوگرافان تهران رفته و با وی درباره نحوه برپایی سالن چاپ در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به گفت‌وگو نشستیم که وی می‌گوید: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران چه از نظر سیاسی و چه از نظر فرهنگی و مدت زمان و در نهایت حالت بین‌المللی و اعتباری در کل منطقه، یکی از نمایشگاه‌های بزرگ به شمار می‌رود که نباید مقوله صنعت چاپ را از آن مستثنی دانست.


وی اضافه می‌کند: بر همین مبنا سال گذشته احمد علمشاهی، مدیرکل سابق دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیشنهاد برپایی سالن چاپ را در ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب سال گذشته مطرح کرد، که مورد مؤافقت مسئولان قرار گرفت و هر روز در سالن چاپ، یک نحوه چاپ کتاب به صورت پیش از چاپ، چاپ و پس از چاپ در معرض دید عموم مردم  قرار ‌گرفت که از بازتاب خوبی هم برخوردار بود.

ابوالحسنی ادامه می‌دهد: همه شبکه‌های داخلی و خارجی که نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را تحت پوشش خبری قرار می‌دادند، سالن چاپ نیز مورد توجه آنها قرار گرفت به همین منظور، امسال ستاد بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به دلیل بازتاب خوب سالن چاپ در سال گذشته، پیشنهاد برپایی این سالن را اعلام کرد که مورد مؤافقت اهالی صنعت چاپ قرار گرفت.

وی می‌افزاید: نخستین جلسه برپایی سالن چاپ در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، 27 فروردین در دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور همکارانی از ارشاد و رئیس اتحادیه صحافان تهران برگزار و مقرر شد که امسال سالن چاپ نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران باشکوه‌تر از سال گذشته برپا شود.

رئیس اتحادیه لیتوگرافان تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه شنیده شده است متراژ سالن چاپ امسال کاهش یافته است، آیا این مهم حقیقت دارد، می‌گوید: درست است که متراژ سالن چاپ نسبت به سال گذشته کاهش یافته است یعنی از یک‌هزار متر به پانصد متر مربع کاهش داشته است اما خوشبختانه این سالن، در خیابان اصلی روبه‌روی درب ورودی شبستان واقع شده است.


وی در پاسخ به این سوال که آیا امسال بازدیدکنندگان نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با کارآیی دستگاه چاپ دیجیتال نیز آشنا خواهند شد، ادامه می‌دهد: امسال در سالن چاپ نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، علاوه بر به نمایش گذاشتن دستگاه‌ها و ماشین‌آلات پیش از چاپ، چاپ و بعد از چاپ، ماشین چاپ دیجیتال نیز در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

ابوالحسنی در پایان، عنوان می‌کند: امسال در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، هر روز یک کتاب چاپ، صحافی و لیتوگرافی می‌شود اما هنوز اسامی کتاب‌ها مشخص نشده است.
 

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه