PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

تشکیل دبیرخانه مشترک چاپ و نشر ایران و افغانستان

دبیرخانه مشترک چاپ و نشر ایران و افغانستان زیر نظر مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شد.

دبیرخانه مشترک چاپ و نشر ایران و افغانستان زیر نظر مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شد.


به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، ضیافت شام تشکل های چاپ و نشر ایران به مناسبت حضور ناشران افغانستان با عنوان میهمان ویژه در نمایشگاه امسال کتاب تهران، چهارشنبه 17 اردیبهشت با حضور سیدعباس صالحی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و همچنین مسئولان تشکل های چاپ و نشر دو کشور ایران و افغانستان، در خانه معلم در خیابان آفریقا در تهران برگزار شد.

در این نشست صمیمی فعالان بخش خصوصی چاپ و نشر دو کشور پیرامون نحوه اجرایی شدن تفاهمنامه ای که چندی پیش برای گسترش همکاری امضا کرده بودند، بحث و تبادل نظر کردند.

همچنین مقرر شد دبیرخانه مشترک ناشران و چاپخانه داران ایران و افغانستان تشکیل شود تا زمینه های گسترش همکاری را بررسی کند. مسئولیت این دبیرخانه به محمدرضا برازش مدیرکل دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد.

در این نشست همچنین پیرامون راه های سرمایه گذاری مشترک دو کشور در بخش صنعت چاپ و نشر بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

همچنین با توجه به در پیش بودن نمایشگاه های کتاب افغانستان که شهریورماه امسال در کابل برگزار می شود، مقرر شد زمینه حضور تعدادی از فعالان بخش خصوصی چاپ و نشر ایران در این نمایشگاه فراهم شود. بر این اساس مقرر شد که معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به  کمک دفتر امور چاپ زیرمجموعه معاونت بحث های مربوط به صدور ویزا و انتقال محموله های کتاب ناشران را به افغانستان از طریق تفاهم هایی با جمهوری اسلامی ایران اقدام کند.


 

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه