PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

گلایه مدیر دفتر امور چاپ از کم‌کاری‌ها در تدوین قوانین حوزه چاپ

مدیر دفتر امور چاپ وزارت ارشاد از کم‌کاری کارگروه‌های تعیین شده برای تدوین قوانین سه حوزه تاسیس واحدهای چاپی، نظارتی و تجارتی علیرذغم گذشت زمانی نسبتاً طولانی از تشکیل آنها، گلایه کرد.

مدیر دفتر امور چاپ وزارت ارشاد از کم‌کاری کارگروه‌های تعیین شده برای تدوین قوانین سه حوزه تاسیس واحدهای چاپی، نظارتی و تجارتی علیرذغم گذشت زمانی نسبتاً طولانی از تشکیل آنها، گلایه کرد.



به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، محمودرضا برازش مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره وضعیت این صنعت در کشور، ضمن بیان اینکه تغییرات تکنولوژیک در عرصه چاپ، امری بدیهی و قطعی است، گفت: بعضی وقت‌ها ما دیدگاهی سنتی به چاپ داریم و فکر می‌کنیم چاپ، فقط انتقال جوهر به روی کاغذ است آن هم تنها برای تکثیر کتاب یا نشریات اما با ورود فناوری‌های دیجیتال به حوزه چاپ، ما شاهد انتقال حروف و تصاویر در ابعاد مختلف و به روی اجسام مختلف هستیم.


وی افزود: با توجه به تغییرات نیازهای جامعه، تمایل به سمت چاپ دیجیتال ضروری است. چاپ دیجیتال هم همپای بقیه حوزه‌های چاپ، تحت حمایت دفتر امور چاپ است و در همین راستا با همکاری انجمن چاپ دیجیتال مشغول تدوین قوانین مربوط به تاسیس چاپخانه‌های دیجیتال هستیم. در واقع اولین کارگروهی که در دوره جدید در دفتر امور چاپ تشکیل شد، کارگروه تدوین قوانین و مقررات این حوزه است که در سه زیرمجموعه قوانین تاسیس واحدهای چاپی، قوانین نظارتی و قوانین تجارتی فعالیت می‌کنند.


به گفته مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عباس ایران عقیده، رئیس انجمن چاپ دیجیتال در قالب یک گروه، مسئول تدوین قوانین مربوط به تاسیس واحدهای چاپی شده است، علینقی به همراه برخی از اعضای اتحادیه چاپخانه‌داران مسئولیت تدوین قوانین نظارتی حوزه چاپ را بر عهده دارند و قوانین تجارتی را نیز همایونی از مدیران دولتی سابق به همراه یک گروه تدوین خواهند کرد.



برازش در عین حال با بیان اینکه نماینده حقوقی وزارت ارشاد هم در جلسات این کارگروه‌ها که با هدف تدوین قوانین مربوطه تشکیل می‌شوند، حضور دارد، از ارائه نشدن پیشنهادهای مشخص در این راستا و از سوی روسای این کارگروه‌ها به دفتر امور چاپ علیرذغم گذشت زمانی نسبتاً طولانی، گلایه کرد.



مدیرکل دفتر امور چاپ همچنین در خصوص نحوه برخورد این اداره‌کل با تخلفات مربوط به چاپ برگه‌های شرط بندی مسابقات فوتبال جام جهانی 2014 در برخی چاپخانه‌های کشور گفت: ما به عنوان دفتر امور چاپ، در واقع بخش ستادی این حوزه هستیم و نظارت بر چاپخانه‌ها و بازرسی از آنها بر عهده ادارات کل ارشاد استان‌ها در سراسر کشور است و چنانچه در استان‌ها این مشکلات حل نشود، به ما منعکس خواهند کرد که تا این لحظه گزارشی به ما از این دست تخلف‌ها نرسیده است و معنای دیگر این سخن می‌تواند این باشد که ممکن است این تخلفات صورت گرفته و در ادارات کل ارشاد با آنها برخورد شده است.
 

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه