PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

برپایی چهار کارگاه آموزشی چاپ دستی در موزه هنرهای معاصر تهران


همزمان با نمایشگاه «آثار چاپ‌های دستی از امپرسیونیسم تا امروز» چهار کارگاه آموزشی با حضور 6 هنرمند تا پایان نمایشگاه در روزهای چهارشنبه هر هفته در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می شود.

همزمان با نمایشگاه «آثار چاپ‌های دستی از امپرسیونیسم تا امروز» چهار کارگاه آموزشی با حضور 6 هنرمند تا پایان نمایشگاه در روزهای چهارشنبه هر هفته در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می شود.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، با توجه به اهمیت برگزاری نمایشگاه آثار چاپ های دستی و با هدف آشنایی مردم، هنرجویان و دانشجویان با چگونگی تکثیر چاپ دستی اولین کارگاه آموزشی چاپ دستی (کالکوگرافی)، روز چهارشنبه 4 تیرماه از ساعت  10تا 12 و 14 تا 16 با حضور مسعود غفاری و مهدی درویشی در موزه هنرهای معاصرتهران برگزار می شود.

احمد وکیلی دبیرکل نمایشگاه آثار چاپ های دستی در ارتباط با برگزاری این کارگاه آموزشی گفت: در این کارگاه که به تکثیر اثر هنری چاپی اختصاص دارد، هنرمندان با پرس چاپ های دستی و ساختمان آن توضیحات مختصری خواهند داد و شیوه امضا کردن یک اثر چاپ دستی در مراحل مختلف در حضور بازدیدکنندگان انجام می شود.

وکیلی همچنین در مورد تفاوت بین چاپ های دستی و چاپ صنعتی گفت: به علت عدم آگاهی نسبت به چاپ های دستی متاسفانه بسیاری از مردم تفاوت بین چاپ های دستی و چاپ های صنعتی را نمی دانند.

او اضافه کرد: چاپ های دستی باید از قوانین مشخصی پیروی کند تا در حوزه یک اثر هنری قرار بگیرد.

احمد وکیلی در مورد قوانین بین المللی چاپ های دستی توضیح داد: کلیشه یا لوح باید به دست خود هنرمند ساخته شود  و از وسایل صنعتی استفاده نشود، تعداد تکثیر آثار باید محدود بوده (150-10) و بعد از تکثیر کلیشه یا لوح از بین برود و از آن هم چاپ گرفته شود. امضاء حتما باید با مداد و طبق قوانین بین المللی و با رعایت این قوانین امضا شود. چاپ A/P  یا نمونه هنرمند که به چاپگر داده می شود از طرف خود هنرمند به چاپ برسد و بعد از آن تکثیر می تواند در کارگاه به دست چاپگر تکثیر شود.

علاقه مندان می توانند جهت حضور در کارگاه های آموزشی روزهای چهارشنبه هر هفته  و بازدید از نمایشگاه آثار چاپ های دستی هنرمندان خارجی گنجینه موزه تا 16 مردادماه به موزه هنرهای معاصر تهران واقع درخیابان کارگر شمالی جنب پارک لاله مراجعه کنند.
 

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه