PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

اتمام چاپ ۸۵ درصد از کتب درسی

مدیر کل چاپ، توزیع و مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش از اتمام چاپ بیش از ۸۵ درصد کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده و تحویل آنها به انبار خبر داد.

مدیر کل چاپ، توزیع و مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش از اتمام چاپ بیش از ۸۵ درصد کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده و تحویل آنها به انبار خبر داد.


به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران ،سید احمد حسینی، مدیر کل چاپ، توزیع و مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «آخرین وضعیت چاپ و تولید کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده چگونه است؟»، اظهار داشت: وضعیت چاپ و تألیف کتاب‌های درسی خوب است.



وی افزود: بیش از 85 درصد کتاب‌های درسی چاپ و تحویل انبار شده است و مابقی هم در حال چاپ است و کم‌کم به انبار تحویل می‌شود؛ امسال سال خوبی است و مشکلی نخواهیم داشت.


حسینی با اشاره به اینکه توزیع کتاب‌های درسی مانند سال گذشته خواهد بود اما مشکل ما امسال خیلی کمتر شده است، خاطرنشان کرد: تمام کتاب‌های فنی و حرفه‌ای به صورت کامل چاپ شده است؛ پارسال هم مشکلاتمان با خود فنی و حرفه‌ای‌ها بود و تعداد زیادی از همان کتاب‌ها برگشت خورد؛ یعنی بیش از 3 میلیون از کتاب‌های فنی و حرفه‌ای در سال گذشته به ما برگشت خورد.


وی در پاسخ به این پرسش که «آیا در سال گذشته کتاب‌های فنی و حرفه‌ای مشکل توزیع داشته است؟»، گفت: خیر، مشکل توزیع نداشته است؛ فنی و حرفه‌ای مقداری جا افتاده است، اما کاردانش هنوز کار دارد؛ کتاب‌های کاردانش زیاد است و در برخی موارد ثبت‌نام کاردانش تا 15 مهر ادامه داشت و نه مدیر هنرستان می‌دانست چه تعدادی کتاب باید سفارش دهد و نه ما می‌دانستیم چه تعدادی کتاب باید ارسال کنیم؛ این موضوعات دست به دست هم می‌داد و مشکل ایجاد می‌کرد.


مدیر کل چاپ، توزیع و مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «آیا تعداد کتاب‌های درسی امسال افزایش پیدا کرده است؟»، تصریح کرد: خیر، افزایش تعداد کتاب‌های درسی را نداریم.


وی افزود: امسال بیش از 120 میلیون جلد کتاب درسی چاپ می‌شود؛ همچنین امسال دو کتاب نگارش داریم که یکی برای پایه هفتم و یکی برای پایه هشتم است که امسال همراه کتاب فارسی توزیع می‌شود؛ این موضوع در راستای صحبت رئیس‌جمهور در خصوص انشاء است که این دو کتاب نگارش در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه