PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

کتاب لاستیک و نورد و چاپ افست؛راهنمای عمل در راه انتشار

مدیرمسوول انتشارات «کساکاوش» از انتشار دو کتاب با عناوین «لاستیک و نورد» و «چاپ اُفست؛ راهنمای عمل» در پاییز سال جاری خبر داد.

مدیرمسوول انتشارات «کساکاوش» از انتشار دو کتاب با عناوین «لاستیک و نورد» و «چاپ اُفست؛ راهنمای عمل» در پاییز سال جاری خبر داد.

 

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران ،سیامک دری با بیان این‌که کتاب‌های «لاستیک و نورد» و «چاپ اُفست؛ راهنمای عمل» در زمینه چاپ اُفست است اظهار کرد: کتاب «لاستیک و نورد» ساختارهای لاستیک سیلندر و نوردهایی را که برای انتقال مرکب و آب در چاپ اُفست استفاده می‌شود بررسی کرده است.

 

وی ادامه داد: این اثر همچنین مشکلاتی را که لاستیک سیلندر و نوردها ممکن است با آن‌ها مواجه شوند بیان و راهکارهای بُرون‌رفت از این مشکلات را ارایه کرده است.

 

مدیرکساکاوش درباره کتاب «چاپ اُفست؛ راهنمای عمل» گفت: این اثر ساختار ماشین‌آلات چاپ اُفست، چگونگی کار با ماشین‌های چاپ اُفست، سرویس و نگهداری ماشین‌آلات چاپ اُفست و تکنولوژی‌هایی که در این ماشین‌آلات به‌کار گرفته شده را ارایه کرده است.

 

دری با بیان این‌که «قرار بود کتاب‌های «اُفست رول» و «واژه‌نامه تخصصی چاپ» در اردیبهشت‌ماه سال 1392 منتشر شوند اما با تاخیر مواجه شد توضیح داد: کتاب «اُفست رول» آماده چاپ است اما متاسفانه تصاویر به‌کار رفته در این اثر از کیفیت لازم برخوردار نیست. پیش‌بینی می‌کنم فرایند تهیه تصاویر مناسب زیاد طولانی نباشد از این نظر می‌توان در تابستان سال جاری شاهد انتشار آن بود.

 

وی درباره علت تاخیر انتشار کتاب «واژه‌نامه تخصصی چاپ» گفت:هنوز درباره یکسان‌سازی واژگان این اثر به توافق نرسیده ایم  و به همین دلیل در اردیبهشت‌ماه سال 92 منتشر نشد. در این زمینه باید جلساتی برگزار شود تا درباره انتشار آن به نتیجه برسیم.

 

 کتاب «اُفست رول» ساختار ماشین‌آلات چاپ رول را برای استفاده دانشجویان و علاقه‌مندان حوزه چاپ به صورت کامل شرح داده است. همچنین مشخصات فیزیکی و کارکرد ماشین‌آلات و تجهیزات اُفست رول در این کتاب معرفی شده‌اند.

 

کتاب «واژه‌نامه تخصصی چاپ» نیز مباحث متعددی درباره چاپ دیجیتال، مدیریت رنگ، چاپ اُفست، فلکسو، گراور، چاپ امنیتی و صحافی دربردارد.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه