PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

نگاهی متفاوت به صنعت چاپ در خاورمیانه

 یک تحقیقات جامع در صنعت چاپ منطقه انجام شده است با عنوان آینده چاپ در خاورمیانه و شمال آفریقا تا سال 2018 که اطلاعات جالبی را در این زمینه در اختیار خوانندگان قرار می دهد.

 یک تحقیقات جامع در صنعت چاپ منطقه انجام شده است با عنوان آینده چاپ در خاورمیانه و شمال آفریقا تا سال 2018 که اطلاعات جالبی را در این زمینه در اختیار خوانندگان قرار می دهد.
 

به گزراش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران ،بر اساس گزارش جدیدی درباره صنعت چاپ در خاورمیانه و شمال آفریقا، این صنعت به تدریج خود را به عنوان  جایگزینی برای صنعت نفت در ین منطقه تبدیل می کند.  



خاورمیانه منطقه ای است که به داشتن ذخایر نفتی گسترده معروف است اما در سال های اخیر نوسانات قیمت نفت باعث افزایش فشار بر اقتصاد کشورهای منطقه شده است که شدیدا وابسته به نفت هستند. همین مساله باعث شده که دولت های منطقه درصدد یافتن جایگزینی برای صنعت نفت برآیند و صنعت چاپ یکی از این جایگزین ها است.


گزارش ها حاکی است سرمایه گذاری در صنعت چاپ در منطقه رو به افزایش گذاشته است. دستگاه های چاپ جدید مدام جایگزین دستگاه های قدیمی می شوند که ظرفیتی محدود دارند و اغلب بیش از پنجاه سال از عمرشان می گذرد. همین سرمایه گذاری ها منجر به افزایش فرصت ها برای چاپخانه ها و دست اندرکاران صنعت چاپ شده است.


در همین راستا یک تحقیقات جامع در صنعت چاپ منطقه انجام شده است با عنوان آینده چاپ در خاورمیانه و شمال آفریقا تا سال 2018 که اطلاعات جالبی را در این زمینه در اختیار خوانندگان قرار می دهد.


این جدول حاوی 350 جدول و نمودار است و یک نگاه جامع درباره بازار چاپ خاومیانه و بازیگران اصلی آن ارائه می کند.



بر اساس این گزارش، صنعت چاپ در خاورمیانه بسیار متنوع است و از کشوری به کشور دیگر فرق می کند. در سال 2012، بازار چاپ خاورمیانه 17.4 میلیارد دلار درآمد تولید کرد و حدود 8 میلیون تن خروجی داشت.



در سال 2013، عربستان سعودی بیشترین درآمد صنعت چاپ خاورمیانه را به خود اختصاص داد اما به لحاظ حجم تولیدات ترکیه جلوتر از کشورهای دیگر بود. بعد از ترکیه با 39 درصد تولیدات، به ترتیب عربستان سعودی و ایران قرار داشتند.



این گزارش می افزاید، انتظار می رود عراق در آینده نزدیک بالاترین نرخ رشد صنعت چاپ را به خود اختصاص دهد. در همین حال بحران در سوریه باعث شده است که صنعت چاپ این کشور متحمل ضررهای سنگینی شود.



صنعت چاپ منطقه گاهی دوران ناخوشایندی را طری می کند بخصوص که رشد روزنامه های چاپی در سال 2011 در پایین ترین حد خود در مقیاس جهانی قرار داشت.



بر اساس این گزارش، لیتوگرافی افست سنتی همچنان بر صنعت چاپ خاورمیانه و شمال آفریقا سلطه خواهد داشت اما بخش های دیگر شاهد تغییرات ریز و درشت خواهند شد.


در زمینه صنعت چاپ دیجیتالی نیز منطقه شاهد افزایش چشمگیر بوده است زیرا تقاضا بر ای این نوع چاپ رو به افزایش است.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه