PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

کتابی برای توسعه صنعت چاپ

مجموعه سه جلدی «ماشین‌آلات صنایع چاپ» عنوان کتابی است که به قلم «داود لطفی» به رشته تحریر درآمده است. به گفته مولف، توسعه و رشد صنعت چاپ در کشور از جمله اهداف نگارش این اثر به شمار می‌آید.

مجموعه سه جلدی «ماشین‌آلات صنایع چاپ» عنوان کتابی است که به قلم «داود لطفی» به رشته تحریر درآمده است. به گفته مولف، توسعه و رشد صنعت چاپ در کشور از جمله اهداف نگارش این اثر به شمار می‌آید.


 به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، داود لطفی، نویسنده مجموعه سه جلدی «ماشین‌آلات صنایع چاپ» اظهار کرد: صنعت چاپ تا به امروز به صورت شاگرد ـ استادی در کارگاه‌های چاپ آموزش داده می‌شد اما با توسعه هنرستان‌ها به ویژه دانشگاه‌ها این صنعت در حال رشد و توسعه در زمینه آموزش و پژوهش است؛ این مجموعه سه جلدی که به ترتیب عبارتند از «آشنایی با دستگاه‌های چاپ»، «ساختار دستگاه‌های چاپ» و «تعمیر و نگهداری دستگاه‌های چاپ» با هدف توسعه و رشد صنعت چاپ به رشته تحریر درآمده‌اند.

این نویسنده حوزه صنعت چاپ توضیح داد: سال‌ها مطالعه، تحقیق، کار و تدریس در دانشگاه‌ها و هنرستان‌ها در این رشته، من را بر آن داشت که تجربیات خود را در رشته صنایع چاپ جمع‌بندی کنم و به سبکی جدید که بتواند برآورده کننده نیازهای دانشجویان، هنرجویان و طالبان این رشته باشد دست به قلم شوم.

لطفی افزود: جلد نخست با عنوان «آشنایی با دستگاه‌های چاپ» در قالب 8 فصل تهیه شده است. عناوین فصول این اثر عبارتند از «مبانی ماشین‌آلات چاپ»، «تاریخچه ماشین‌آلات چاپ»، «ماشین‌آلات چاپ برجسته»، «ماشین‌آلات چاپ افست ورقی»، «ماشین‌آلات چاپ افست رول»، «ماشین‌آلات فلکسوگرافی»، «ماشین‌آلات هلیوگراوور» و «ماشین‌آلات چاپ اسکرین».

وی ادامه داد: جلد دوم با عنوان «ساختار دستگاه‌های چاپ» در قالب 9 فصل تنظیم شده است. «مبانی ساختار دستگاه‌های چاپ»، «سیستم‌های تغذیه»، «سیستم‌های تحویل»، «پنجه‌ها و سیستم انتقال»، «نوردها»، «خشک‌کن‌ها»، «آماده‌سازی دستگاه چاپ برجسته»، «آماده‌سازی دستگاه چاپ افست» و «آماده‌سازی دستگاه چاپ هلیوگراوور» عناوین 9گانه این اثر را تشکیل می‌دهند.

این نویسنده حوزه چاپ عنوان کرد: «مبانی تعمیر و نگهداری»، «تعمیر و نگهداری ماشین‌آلات چاپ»، «اتصالات»، «اجزاء ماشین»، «موتورهای الکتریکی»، «راه‌اندازی موتورهای الکتریکی»، «ابزارهای عمومی»، «ابزارهای تخصصی» عناوین فصول هشت گانه جلد سوم این اثر با عنوان «تعمیر و نگهداری دستگاه‌های چاپ» را شامل می‌شوند.

لطفی در پایان گفت: کلمه چاپ در عمومیت برای همگان آشنا است اما آموزش صنعت چاپ جایگاه ویژه‌ای در افکار عمومی جامعه ندارد. امیدوارم با تحقیق و پژوهش به ویژه در تالیف کتب صنعت چاپ به رشد متعالی در این حوزه دست یابیم.

مجموعه سه جلدی «ماشین‌آلات صنایع چاپ» اثر داود لطفی به زودی از سوی انتشارات میردشتی و آذرپویا راهی بازار نشر خواهد شد.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه