PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

قیمت بالای چاپ؛ مطبوعات محلی مازندران را دچار مشکل کرده است

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات مازندران با اشاره به وضعیت مطبوعات در مازندران گفت: هم‌اکنون پنج روزنامه و 27 هفته‌نامه در این استان فعالیت دارند که وضعیت قیمت بالای کاغذ و چاپ برخی از آنها را دچار مشکل کرده است.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات مازندران با اشاره به وضعیت مطبوعات در مازندران گفت: هم‌اکنون پنج روزنامه و 27 هفته‌نامه در این استان فعالیت دارند که وضعیت قیمت بالای کاغذ و چاپ برخی از آنها را دچار مشکل کرده است.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، رضا برمکی در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار داشت: خبرنگاری یکی از شغل‌های سخت است که کار در این عرصه فقط عشق می‌خواهد.

وی افزود: امروزه اینترنت و فضای مجازی به شدت در حال گسترش است و رسانه‌های مجازی نیز در این بین جایگاه خاصی را به خود اختصاص دادند.

این مسئول با تاکید بر اینکه در روز بیش از 45 میلیون کاربر اینترنتی فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: 40 میلیون ساعت جوانان هم در این بین بازی رایانه‌ای می‌کنند.

برمکی با اعلام اینکه در کشورمان 130 میلیون سیم‌کارت وجود دارد که به نرم‌افزارهای متفاوت مجهز هستند، تصریح کرد: بیش از 20 میلیون جوان زیر 20 سال در این بین با عضویت در شبکه اجتماعی فیس‌بوک به این فضا سر می‌زنند هرچند 2 میلیون ایرانی هم وبلاگ‌نویس هستند.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات مازندران با تاکید بر اینکه ایران بعد از چین دومین کشوری است که که در زمینه وبلاگ‌نویسی فعالیت دارد، گفت: در بین 180 کشور جهان 40 هزار سایت و یک‌هزار و 200 شبکه اینترنتی، رادیویی و تلویزیونی علیه ایران دست به تبلیغ می‌زنند.

برمکی بیان داشت: کشورهای استکباری همانند آمریکا، انگلیس و دیگر کشورها با توجه به اینکه هفت درصد جمعیت جهان را در خود جای داده‌اند ولی حدود 90 درصد اخبار دنیا توسط بنگاه‌های استکباری‌شان انتشار می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: کشورهای استکباری با تبلیغات گسترده در محیط اینترنت علیه ایران دست به تبلیغ سوء می‌زنند و حتی به بحث مهدویت نیز دامن زده و ایرانیان را خشن و خشونت‌طلب معرفی می‌کنند.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات مازندران جنگ جهانی چهارم را جنگ نرم و یا جنگ در فضای مجازی عنوان کرد.

وی با اشاره به وضعیت مطبوعات در مازندران یادآور شد: هم‌اکنون پنج روزنامه و 27 هفته‌نامه در این استان فعالیت دارند که وضعیت قیمت بالای کاغذ و چاپ برخی از آنها را دچار مشکل کرده است.

 

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه