PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

شناساندن صنعت چاپ ایران به جهان مستلزم توجه به صادرات است

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران قم بر لزوم جلوگیری از واردات ماشین‌آلات چاپ قدیمی به کشور تأکید کرد و گفت: معرفی صنعت چاپ ایران به دنیا، مستلزم توجه به بخش صادرات است چراکه تا کالایی عرضه نشود نمی‌توان انتظار تقاضا داشت.

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران قم بر لزوم جلوگیری از واردات ماشین‌آلات چاپ قدیمی به کشور تأکید کرد و گفت: معرفی صنعت چاپ ایران به دنیا، مستلزم توجه به بخش صادرات است چراکه تا کالایی عرضه نشود نمی‌توان انتظار تقاضا داشت.


به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، جهانگیر رضایی رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران استان قم درباره توانایی‌های صنعت چاپ کشور، بیان داشت: صنعت چاپ ایران رو به نوسازی است و هر کالایی که در کشورهای پیشرفته تولید می‌شود را می‌توانیم در ایران تولید کنیم. پس از بحران گرانی کاغذ و مواد اولیه، تعدادی از افرادی که بدون دانش و تجربه وارد کار چاپ شده بودند، از این صنف رفتند و در حال حاضر کسانی در چاپ باقی مانده‌اند که از روز نخست عاشق صنعت چاپ بودند.


 جشنواره صنعت چاپ نباید تنها در تهران محدود شود


وی درباره عملکرد یک ساله دولت تدبیر و امید در صنعت چاپ گفت: زمانی می‌توانیم عملکرد دولت یازدهم را بررسی کنیم که آیین‌نامه‌ها و اصلاح‌نامه‌های جدید تصویب شده باشند اما می‌توان گفت از زمان آمدن مهندس برازش، بازدید از اتحادیه‌های استانی شروع شده است و امیدواریم این بازدیدها ادامه داشته باشد تا بتوانیم شاهد پیشرفت‌های سایر استان‌ها نیز باشیم.


رضایی با اشاره به «چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ»، افزود: جشنواره صنعت چاپ نباید در تهران محدود شود و باید ابتدا جشنواره‌های استانی برگزار و سپس برگزیدگان به جشنواره تهران دعوت شوند تا پویای و تحرک در سراسر کشور ایجاد شود.


 شناساندن صنعت چاپ ایران به جهان مستلزم توجه به بخش صادرات است


وی ادامه داد: با برگزاری مسابقات آثار چاپی، رقابتی میان چاپخانه‌داران ایجاد می‌شود که این امر افزایش کیفیت محصولات چاپی را در پی خواهد داشت.


رضایی با اشاره به اهمیت صادرات در معرفی صنعت چاپ کشور به دنیا، گفت: اگر می‌خواهیم صنعت چاپ ایران را به دنیا معرفی کنیم باید به فکر صادرات باشیم چراکه تا کالایی عرضه نشود نمی‌توان انتظار تقاضا داشت، برای تحقق این امر کافی است که کلیه واحدهای صنفی با اتحادیه صادرکنندگان همکاری داشته باشند.


 لزوم جلوگیری از واردات ماشین‌آلات چاپ قدیمی به کشور


این فعال صنف چاپ درباره راهکارهای پیشرفت این صنعت، بیان کرد: جلوگیری از ورود ماشین‌های قدیمی یکی از کارهایی است که می‌تواند به پیشرفت صنعت چاپ کمک کند. وجود ماشین‌های دسته دوم هیچ کمکی به افزایش کیفیت محصولات ما نمی‌کند. خوشبختانه طرح جلوگیری از ورود ماشین‌های فرسوده در سال‌های گذشته در قم انجام و منجر به نوسازی صنعت چاپ استان شد.


رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران قم عنوان کرد: امیدواریم که در دولت یازدهم و با تدبیر مهندس برازش اختیارات اتحادیه‌ها افزایش یابد. اتحادیه‌ها از بدنه صنعت چاپ هستند و می‌توانند بخشی از وظایف نهادهای دولتی را به خوبی به عهده بگیرند تا از دردسرهای وزارت ارشاد کاسته شود.


بر اساس این گزارش، حدود 102 چاپخانه اُفست، 35 چاپ دیجیتال، 62 صحافی، 40 لیتوگرافی و 100 کانون تبلیغاتی در استان قم فعالیت می‌کنند.


 برازش: استقبال خوب استان‌های کشور از برگزاری «جشن خانواده صنعت چاپ»


محمودرضا برازش مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ، گفت: بر اساس مصوبه سومین نشست شورای سیاست‌گذاری چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ تصمیم گرفته شد تا «جشن خانواده صنعت چاپ» علاوه بر تهران در استان‌های فعال صنعت چاپ نیز برگزار شود.


وی افزود: پس از تصویب این مصوبه دعوت‌نامه‌هایی به استان‌های خراسان رضوی، قم، اصفهان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، مازندران، تهران، البرز، قزوین و فارس ارسال شد و از آ‌نها درخواست شد که چنانچه آمادگی برگزاری این جشن را دارند، آمادگی خود را به دبیرخانه جشنواره اطلاع دهند.


برازش با اشاره به استقبال استان‌ها برای برگزاری این جشن گفت: هم‌اکنون 5 استان آمادگی خود را برای برگزاری «جشن خانواده صنعت چاپ» اعلام کرده‌اند. پس از بررسی درخواست‌های آنها نسبت به انتخاب استان‌ها تصمیم‌گیری خواهد شد.


بر مبنای این گزارش، جشن بزرگ خانواده صنعت چاپ در دوره‌های گذشته صرفاً در استان تهران برگزار می‌شد و در چهاردهمین دوره این جشنواره به منظور تمرکززدایی از فعالیت‌های این جشنواره و فعال‌سازی ظرفیت‌های استانی صنعت چاپ در استان‌های کشور برگزار می‌شود.

 

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه