PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

آرژانتین شرکت چاپ آمریکایی را به اتهام تظاهر به ورشکستگی محکوم کرد

رئیس‌جمهور آرژانتین شرکت گرافیکی آمریکایی «آر آر دانلی» را به علت تظاهر به ورشکستگی محکوم کرد.

رئیس‌جمهور آرژانتین شرکت گرافیکی آمریکایی «آر آر دانلی» را به علت تظاهر به ورشکستگی محکوم کرد.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، کریستینا فرناندز رئیس جمهور آرژانتین روز گذشته در صفحه اجتماعی فیسبوک خود نوشت: در واکنش به اعلام ورشکستگی تظاهری شرکت آمریکایی دولت آرژانتین شکایتی کیفری تنظیم کرده است؛ زیرا اعلام ورشکستگی تظاهری شرکت «دانلی» به علت به هم ریختن نظم اقتصادی و مالی آرژانتین یک جرم فدرالی محسوب می‌شود.

خبرگزاری «ته‌لام» در این خصوص نوشت: آرژانتین این شرکت آمریکایی را به علت تظاهر به ورشکستگی و ارتباط داشتن با صندوق کرکس محکوم کرد؛ این صندوق پیشتر علیه آرژانتین به خاطر طلبش در دادگاه آمریکا شکایت کرده است.

شرکت آمریکایی «دانلی» پس از 22 سال فعالیت در آرژانتین به بهانه از دست دادن مبلغی بین 15 تا 20 میلیون دلار حدود چهارصد کارگر آرژانتینی را اخراج کرده است؛ در واکنش به این اقدام «فرناندز» با صراحت اعلام کرد که بررسی مالیاتی از این شرکت اثبات کرده که «دانلی» نه بدهی داشته نه مشکلات اقتصادی و مالی.

چند روز پیش نیز رئیس جمهور آرژانتین این مسئله را که شرکت «دانلی» قصد دارد ترس و وحشت را در جامعه آرژانتین ایجاد کند، اعلام کرد و به همین دلیل خواستار اجرای قانون مجازات جرم برای این شرکت آمریکایی شد.

شرکت «دانلی» اظهار داشت که برای مقابله با بحران افزایش هزینه‌ها و تورم، افزایش هزینه نیروی کار، افزایش قیمت نهاده‌های تولیدی، کاهش ارزش سهام و عدم توانایی در پرداخت بدهی‌ها، چاره دیگری جز تعدیل نیروی کار و اعلام ورشکستگی نداشته است.

به گزارش فارس، مدت زیادی است که آرژانتین و صندوق کرکس بر سر اختلافات خود در رابطه با پرونده بدهی این کشور درگیر هستند؛ آرژانتین علاوه بر تکرار کردن انجام تعهدش در پرداخت تمامی بدهی‌های خود همچنان به دنبال عادلانه و قانونی طی شدن روند این پرونده می‌باشد.

صندوق کرکس به کشورهایی که دچار مشکلات اقتصادی شده‌اند وام داده، اما با ادعای پس گرفتن مبلغ گزافی از این کشورها، آن‌ها را با بحرانی دیگر روبرو کرده است.

شرکت‌های آمریکایی همچون «دانلی» به بهانه مشکلات اقتصادی و با اعلام ورشکسته خواندن خود قصد رعب و وحشت در میان مردم آرژانتین را داشته و هدف آنان برهم ریختن نظم و آرامش در این کشور آمریکای جنوبی است.
 

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه