PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

تغییرات گسترده در مسابقات صنعت چاپ، به منظور ارتقای تولیدات چاپی

مدیرکل دفتر چاپ از تغییرات گسترده در سیزدهمین دوره مسابقات تخصصی صنعت چاپ خبر داد و گفت: تدوین آیین‌نامه جدید و شفاف‌سازی معیارهای داوری در کنار استانداردسازی مسابقات از جمله این تغییرات است.

مدیرکل دفتر چاپ از تغییرات گسترده در سیزدهمین دوره مسابقات تخصصی صنعت چاپ خبر داد و گفت: تدوین آیین‌نامه جدید و شفاف‌سازی معیارهای داوری در کنار استانداردسازی مسابقات از جمله این تغییرات است.

 

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، محمودرضا برازش مدیرکل دفتر چاپ وزارت ارشاد از تغییرات گسترده در سیزدهمین دوره مسابقات صنعت چاپ خبر داد و گفت: در این دوره مسابقات تغییرات کلی خواهد داشت،‌ ما تلاش خواهیم کرد در مسابقات با استانداردهای بین‌المللی حرکت کنیم، چرا که اگر بخواهیم بحث صادرات محصولات چاپی را مد‌نظر داشته باشیم، باید مسابقات را به سمت حرفه‌ای تر شدن پیش ببریم.

 

وی ادامه داد:‌ در جلسه شورای سیاست‌گذاری جشنواره صنعت چاپ اعضا بر بازنگری در آیین‌نامه و روند برگزاری جشنواره تأکید داشتند و به نوعی از نحوه اجرای کار از دوره نخست تاکنون رضایت نداشتند،‌ بنابراین قرار بر این شد که تغییراتی را در روند اجرا داشته باشیم.

 

برازش با اشاره به این تغییرات گفت:‌ یکی از مواردی که قرار شد تغییراتی داشته باشیم،‌ شفافیت در فراخوان ارسال آثار است،‌ تا پیش از این به فعالان عرصه چاپ اعلام می‌شد که آثار برجسته چاپی خود را ارسال کنند،‌ اما قرار بر این شده که معیارهایی را مشخص کنیم و بگوییم آثاری با مشخصات و استانداردهایی این چنینی را ارسال کنید،‌ با این شیوه به نوعی تولیدات چاپی را به سمت استانداردسازی بر حسب معیارهای جهانی سوق خواهیم داد.

 

وی گفت:‌ هدف از برگزاری مسابقات تخصصی صنعت چاپ تنها برگزاری مسابقه و اهدای جوایز نیست،‌ بلکه هدف ارتقای سطح چاپ و تشویق تولیدکنندگان استف‌ بنابراین در درجه نخست باید کیفیت برگزاری جشنواره و مسابقات را افزایش دهیم.به همین منظور تدوین آیین‌نامه جدید مسابقات را آغاز کردیم. که این خود موجب می‌شود‌، مسابقات را در زمانی جز شهریور ماه برگزار کنیم..

 

برازش با اشاره به زمان مشخص شده برای برگزاری مسابقات صنعت چاپ گفت:‌ جشنواره گذشته را نیز ما آبان ماه برگزار کردیم،‌ اما در این دوره دو تاریخ در نظر گرفته شده است،‌ یا در دهه فجر و همزمان با جشن‌های پیروزی انقلاب آن را برگزار خواهیم کرد،‌ یا در خلال نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی آن را برگزار خواهیم کرد.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه