PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

تقویت صنعت چاپ یکی از راهکارهای مناسب برای مقابله با تهاجم فرهنگی است

احمد همتی، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد استان فارس گفت: صنعت چاپ یکی  از مولفه های تاثیرگذار در پیشرفت علم و فرهنگ است و از این رو پیشرفت فرهنگی با کمک صنعت چاپ میسر می‌شود.

احمد همتی، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد استان فارس گفت: صنعت چاپ یکی  از مولفه های تاثیرگذار در پیشرفت علم و فرهنگ است و از این رو پیشرفت فرهنگی با کمک صنعت چاپ میسر می‌شود.
 
به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران،  احمد همتی درباره صنعت چاپ و جایگاه آن گفت: باتوجه به اینکه صنعت چاپ یکی از ارکان توسعه نشر کتاب و مطبوعات است، این صنعت جایگاه حساسی دارد. امروزه لازمه حضور در صحنه‌های جهانی قدرت است و مولفه قدرت نیز پیشرفت فرهنگی است.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد استان فارس با اشاره به زیرساخت‌های لازم برای پیشرفت فرهنگ در جامعه گفت: برای پیشرفت فرهنگی باید زیرساخت‌های لازم فراهم باشد. صنعت چاپ نیز به عنوان یک صنعت مادر از بسترهای مهمی است که باید توسعه یابد زیرا در پیشرفت فرهنگ بسیار تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: افزایش شمارگان کتاب، افزایش مطبوعات و بالا  رفتن سطح مطالعه در جامعه از لازمه‌های پیشرفت فرهنگی است که با کمک صنعت چاپ انجام می‌شود.

همتی  توسعه صنعت چاپ را یکی از راه‌های مقابله با تهاجم فرهنگی غرب دانست و افزود: امروز فضای جهان رقابتی است و  هجمه‌های فرهنگی را باید با روش‌های فرهنگی پاسخ داد بنابراین تقویت صنعت چاپ یکی از راهکارهای مناسب برای مقابله با تهاجم فرهنگی است.

وی با اشاره به نقش غیرقابل انکار صنعت چاپ اظهار کرد: اهالی صنعت چاپ از قشرهای زحمتکش جامعه هستند که باید مورد احترام اعضای جامعه قرار گیرند. توجه به زحمتکشان حوزه صنعت چاپ می‌تواند باعث پیشرفت صنعت مهم و استراتژیک چاپ شود.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد استان فارس  درباره جشنواره صنعت چاپ گفت: جشنواره صنعت چاپ باعث رقابت در سطح کشور می‌شود و بدون شک این فضای رقابتی می‌تواند باعث شور و هیجان اهالی صنعت چاپ شود.

 وی ادامه داد: صنعت چاپی از جمله صنایعی است که هیچ کس نمی‌تواند نقش آن را در تحولات فرهنگی، اجتماعی، هنری و سیاسی انکار کند زیرا اگر چاپ نباشد بحث آموزش که موضوع بسیار مهمی است با مشکل روبه رو خواهد شد. جشنواره صنعت چاپ را باید جشنواره‌ای فرهنگی تلقی کرد چرا که  امروز فرهنگ و هنر برای پیشرفت به صنعت چاپ نیاز دارد.

همتی صنعت چاپ را عنصر مهمی در پیشرفت علم دانست و افزود: صنعت چاپ در انتقال علم بسیار تاثیرگذار بوده است چراکه در صورت نبود صنعت چاپ پیشرفت علم با این سرعت انجام نمی‌شد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد استان فارس در بخش پایانی صحبت هایش اظهار کرد: خوشبختانه انقلاب اسلامی بستر رشد را برای کسانی که خواستار پیشرفت هستند فراهم کرده است. همچنین آمار نشان می‌دهد که ایران یکی از کشورهای برتر در زمینه تولید علم است. بنابراین صنعت چاپ با حمایت مسوولان  و کمک اهالی خود می‌تواند پیشرفت کند و به قطب اول منطقه تبدیل شود.
 

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه