PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

دانشگاه میرعماد از بهترین مراکز آموزش آکادمیک چاپ است

 مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در توضیح وضعیت صنعت چاپ استان قزوین، اظهار کرد: قزوین یکی از قطب‌های صنعتی کشور است و به همین دلیل بستر بسیار مناسبی برای رشد صنعت چاپ فراهم کرده است.

موسی احمدی، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در توضیح وضعیت صنعت چاپ استان قزوین، اظهار کرد: قزوین یکی از قطب‌های صنعتی کشور است و به همین دلیل بستر بسیار مناسبی برای رشد صنعت چاپ فراهم کرده است.

به گزارش آژآنس خبری چاپ و بسته بندی ایران،وی ادامه داد: البته اهالی چاپ قزوین با مشکلاتی مواجه هستند که امیدواریم با برقراری یک ارتباط مناسب میان دولت و صنف بسیاری از این مشکلات نظیر مالیات و عدم ارائه تسهیلات حل شود تا برای انجام یک کار چاپی خوب مجبور نباشیم به تهران یا قم مراجعه کنیم.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اشاره به نقش آموزش در پیشرفت صنعت چاپ کشور گفت: ما باید فعالیت‌های صنعت چاپ را افزایش داده و با یک دید آکادمیک جلو برویم زیرا امروز به حدی صنایع پیشرفت کرده‌اند که صرفا با تکیه بر تجربه نمی‌توان جلو رفت و علم نیاز است.

وی افزود: خوشبختانه در حال حاضر دانشگاه میرعماد قزوین یکی از بهترین مراکز آموزش آکادمیک صنعت چاپ کشور است که سالانه چند ده فارغ التحصیل صنعت چاپ را به جامعه تحویل می‌دهد. نکته‌ای که در بحث آموزش باید به آن نگاهی ویژه داشت، بحث تغییر سرفصل‌های درسی است زیرا بسیار قدیمی شده‌اند و نیاز به بازنگری دارند.

احمدی با اشاره به فضای سرمایه‌گذاری برای صنعت چاپ گفت: باید فضایی ایجاد شود که سرمایه‌گذاران به این نتیجه برسند که سرمایه‌گذاری در این صنعت سودآور است. خوشبختانه در چند سال گذشته تمام افرادی که در بخش بسته‌بندی سرمایه‌گذاری کردند به نتیجه مطلوبی رسیده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به پیشرفت صنعت بسته‌بندی اگر بخش نشر در گذشته 80 درصد صنعت چاپ را تشکیل می‌داد، امروز این سهم به کمتر از 20 درصد رسیده است که تمام این شواهد نشان از گسترش بخش بسته‌بندی دارد.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه