PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

استانداردهای داوری مسابقات باید همسطح با معیارهای جهانی باشد

عضو شورای سیاستگذاری چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ درباره بخش‌های مختلف صنعت چاپ، اظهار کرد: صنعت چاپ از نظر کارکردی به دو بخش «بسته‌بندی» و «نشر» تقسیم می‌شود؛در بخش بسته‌بندی به دلیل وجود کار و تکنولوژی لازم، وضعیت مناسب است اما در حوزه نشر به دلیل کاهش شمارگان کتاب، وضعیت چندان مناسب نیست و به حمایت نیاز دارد.

محمود ابراهیمی، عضو شورای سیاستگذاری چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ درباره بخش‌های مختلف صنعت چاپ، اظهار کرد: صنعت چاپ از نظر کارکردی به دو بخش «بسته‌بندی» و «نشر» تقسیم می‌شود؛در بخش بسته‌بندی به دلیل وجود کار و تکنولوژی لازم، وضعیت مناسب است اما در حوزه نشر به دلیل کاهش شمارگان کتاب، وضعیت چندان مناسب نیست و به حمایت نیاز دارد.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران،وی ادامه داد: وضعیت صنعت چاپ در بخش نشر، به شمارگان کتاب گره خورده و تا زمانی که این آمار تغییر نکند، وضعیت مناسب نخواهد شد. البته امیدواریم که با توجه به اقدامات مناسب دولت یازدهم مانند کنترل قیمت کاغذ، فضای کسب و کار دوباره رونق گیرد.

این عضو شورای سیاستگذاری چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ درباره فواید برگزاری جشنواره ملی صنعت چاپ، گفت: برگزاری جشنواره در صورتی مفید است که بتواند باعث تغییر در حرکت صنعت چاپ شود و این تغییر ایجاد نمی‌شود مگر با توجه ویژه مسئولان به این صنعت. برای تحقق این امر نیز ابتدا باید اهالی صنعت چاپ فعال‌تر از پیش ظاهر شوند تا مسئولان به اهمیت صنعت چاپ پی‌ببرند.

وی افزود: باید از نمایندگان تمامی صنایع مرتبط با چاپ در جشنواره صنعت چاپ دعوت شود تا با مشاهده پیشرفت این صنعت، صنف خود را به استفاده از صنعت چاپ داخلی ترغیب کنند تا دیگر شاهد چاپ محصولات چاپی در خارج از کشور نباشیم.

ابراهیمی با اشاره به برگزاری هرساله مسابقات آثار چاپی، اظهار کرد: اگر بتوانیم استاندارهای شفافی برای حضور آثار در مسابقات تعریف کنیم، می‌توانیم به پیشرفت صنعت چاپ امیدوار باشیم. در چنین شرایطی شرکت‌کنندگان ضمن مشارکت در یک مسابقه کشوری با استانداردهای جهانی چاپ نیز آشنا می‌شوند و سعی می‌کنند تا این استاندارها را در محصولات چاپی خود رعایت کنند.

مدیر چاپخانه «واژه‌پرداز اندیشه» در بخش پایانی صحبت‌هایش، گفت: صنعت چاپ امروز نیاز به نوسازی دارد چراکه هر روز پیرتر می‌شود، اما دولت به تنهایی از پس این کار برنمی‌آید و بخش خصوصی نیز در این مسیر باید دولت را همراهی کند تا مشکلات صنعت چاپ به سرعت برطرف شوند.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه