PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

90 نفر دانشجو در رشته صنعت چاپ در قزوین تحصیل می کنند

رئیس اتحادیه چاپخانه داران استان قزوین گفت: به منظور تربیت نیروهای متخصص در صنعت چاپ در حال حاضر 90 دانشجو در رشته چاپ در قزوین تحصیل می کنند.

رئیس اتحادیه چاپخانه داران استان قزوین گفت: به منظور تربیت نیروهای متخصص در صنعت چاپ در حال حاضر 90 دانشجو در رشته چاپ در قزوین تحصیل می کنند.


به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، جشن "یاران رنگ" به مناسبت روز صنعت چاپ سه شنبه شب با حضوربرازش ،نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از هنرمندان و چاپخانه داران و فعالان این صنعت در سالن کتابخانه امام خمینی قزوین برگزار شد.

جلیلیان در این مراسم گفت: از سال 91 رشته چاپ در دانشگاه میرعماد قزوین ایجاد شد تا بتوان نیروهای جوان علاقمند در این صنعت را آموزش تخصصی و علمی داد تا در آینده با فعالانی توانمند روبرو باشیم.

رئیس اتحادیه چاپخانه داران استان قزوین تصریح کرد: با برگزاری اولین دوره طراحی و مدیریت چاپ که با استقبال خوبی روبرو شد توانستیم بستر تقویت علمی افراد در این رشته را فراهم کنیم و در حال حاضر هم 90 دانشجو در رشته چاپ در این واحد دانشگاهی تحصیل می کنند.

وی افزود: استفاده از تجربه ارزشمند پیش کسوتان صنعت چاپ در مراکز دانشگاهی بسیار مهم و ضروری است و با تلفیق دانش و تجربه می توان موفقیت در کار را دوچندان کرد.


توجه به طراحی و بسته بندی جدی گرفته شود

در ادامه حبیب ملاحسینی استاد دانشگاه و از فعالان صنعت چاپ استان قزوین با اشاره به آسیب های این حوزه گفت: در سخت افزارهای آموزشی با مشکلاتی مواجهیم که باید این نقیصه برطرف شود.

ملاحسینی بیان کرد: در زمینه گرافیک و بسته بندی و تامین استاد هم با مشکل مواجهیم که استفاده از پیش کسوتان می تواند این خلاء را پرکند.

این استاد دانشگاه بیان کرد:  مدیریت در چاپحانه ها، توجه به طراحی، بسته بندی مناسب و دادن تسهیلات لازم به فعالان این عرصه می تواند روند کارها را تسهیل کند.

ملاحسینی گفت: استفاده از مشاوران تبلیغاتی در سازمانها و دستگاههای اداری می تواند به کیفی سازی کارها کمک کند و برگزاری دوره های آموزشی، راه اندازی آزمایشگاهای تخصصی هم در رقابت پذیری صنعت چاپ ضروری است.


در این مراسم از پیش کسوتان صنعت چاپ استان تجلیل شد.

همچنین نمایشگاهی از انواع چاپ های جدید و بسته بندی در محل برگزاری مراسم برای بازدید علاقمندان دایر شد.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه