PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

تاکید بر جلوگیری از چاپ و نشر آگهی فروش فلزیاب

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان بر جلوگیری از چاپ و نشر آگهی‌های مربوط به فرش و تبلیغ فلزیاب مکاتبه کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان بر جلوگیری از چاپ و نشر آگهی‌های مربوط به فرش و تبلیغ فلزیاب مکاتبه کرد.


به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، محمدعلی حضرتی‌ها در نامه به احمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اشاره به قانون ضرورت اخذ مجوز برای ساخت، خرید، فروش، نگهداری ، تبلیغ و استفاده از فلزیاب و همچنین ورود این دستگاه به کشور با مجوز سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امکانپذیر است، تاکید کرده است.

 

براساس گزارش‌های مردمی و بررسی‌های یگان حفاظت و مراقبین آثار تاریخی، مشاهده می‌شود یرخی افراد سودجو که فاقد مجوز قانونی فعالیت از سازمان میراث فرهنگی هستند با چاپ اقلام تبلیغاتی اعم از پوستر، دفترچه‌های تلفن و یادداشت، کتاب، بروشور و توزیع گسترده آنها در استان، نسبت به تحریک افراد به خرید این دستگاه‌ها و تشویق به عمل غیرقانونی کشف انواع اشیاء عتیقه اقدام می‌کنند.



وی تصریح کرد: موج عظیمی در زمینه تبلیغات گسترده برای فروش فلزیاب و نحوه عملکرد آنها در رسانه‌های مختلف، سایت‌های اینترنتی و فضاهای مجازی ایجاد شده که این امر موجب نگرانی شدید علاقه‌مندان به میراث شده است.



مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین بیان کرد: اقدامات یاد شده به استناد مصوبات مجلس شورای اسلامی، غیرقانونی بوده و قابل تعقیب در مراجع قضایی است.



حضرتی‌ها در پایان این نامه بر هماهنگی با اتحادیه‌های صنوف مربوط به این موضوع در سراسر استان و به ویژه صنف چاپ برای جلوگیری از چاپ و نشر هرگونه آگهی در این زمینه تاکید کرده و آورده است: هرگونه تبلیغ و سایر اقدامات مرتبط با این موضوع باید با استعلام از اداره کل میراث فرهنگی صورت گیرد.
 

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه