PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

تجهیزات جدید چاپ در اختیار چاپخانه‌داران مشهد قرار می‌گیرد

 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد مقدس گفت: چاپخانه دارانی که متقاضی دریافت دستگاه‌های جدید بوده‌اند در آینده‌ای نزدیک این تجهیزات به مشهد فرستاده می‌شود و در اختیار چاپخانه داران قرار می‌گیرد.

 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد مقدس گفت: چاپخانه دارانی که متقاضی دریافت دستگاه‌های جدید بوده‌اند در آینده‌ای نزدیک این تجهیزات به مشهد فرستاده می‌شود و در اختیار چاپخانه داران قرار می‌گیرد.


به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، یوسف امینی در مشهد مقدس، اظهار کرد: نمایشگاه کتاب مشهد آینه‌ای از فعالیت های انجام شده در حوزه و نشر کتاب در مدت یک سال است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب فرصتی است تا اقشار مختلف جامعه بصورت مستقیم و آسان به انواع کتاب و تازه های نشر دسترسی پیدا کنند، افزود: ناشران به برگزاری نمایشگاه کتاب نگاهی حرفه‌ای‌تر و جدی‌تر داشته باشند.

رئیس ارشاد اسلامی مشهد مقدس با اشاره به این مطلب که نمایشگاه کتاب فروشگاه نیست، افزود: ناشران آثاری با کیفیت در نمایشگاه کتاب ارائه دهند و از ارائه اثار در سطح پایین پرهیز کنند.

وی  با تاکید بر اینکه برگزاری نمایشگاه کتاب بهترین فرصت برای معرفی بازار نشر و ناشران است، خاطرنشان کرد: هدف اصلی برگزاری نمایشگاه کتاب رونق فرهنگ کتابخوانی است.

امینی در رابطه با مشکلات حوزه نشر گفت: متاسفانه مشکلات حوزه نشر بسیار زیاد است که نیازمند توجه مسئولان ذیربط است.

وی با بیان اینکه از فعالیت‌های حوزه نشر در مشهد حمایت می‌شود، گفت: پیگیر برطرف شدن مشکلات حوزه نشر و کتاب از سوی مسئولان ذیربط هستیم.

امینی گفت: برای برطرف شدن بخشی از مشکلات حوزه نشر باید ابزار و تکنولوژی این حوزه متناسب با روز ارتقا پیدا کند چرا که بهره گیری از تکنولوژی در تولید و چاپ کتاب تاثیر گذاراست.

رئیس ارشاد اسلامی مشهد مقدس خاطرنشان کرد: چاپخانه دارانی که متقاضی دریافت دستگاه‌های جدید بوده‌اند در آینده‌ای نزدیک این تجهیزات به مشهد فرستاده می‌شود و در اختیار چاپخانه داران قرار می‌گیرد.

امینی با تاکید بر اینکه مشهد در صنعت چاپ جز سه شهر برتر در کشور است، بیان کرد: برای بهبود وضعیت نشر انتظار از ناشران این است که اطلاعالت و تخصص خود را در این حوزه فعالیتی خویش افزایش دهند.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه