PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

امسال چاپ قرآن افزایش یافته است/ کاغذها کیفیت مطلوب ندارند

معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن با اشاره به روند رو به رشد چاپ قرآن در سال جاری از کیفیت نامطلوب کاغذهای مصرفی گلایه کرد و گفت: بسیاری از قرآن‌های چاپ‌شده در زمانی کوتاه پاره می‌شوند.

معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن با اشاره به روند رو به رشد چاپ قرآن در سال جاری از کیفیت نامطلوب کاغذهای مصرفی گلایه کرد و گفت: بسیاری از قرآن‌های چاپ‌شده در زمانی کوتاه پاره می‌شوند.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، احمد حاجی‌شریف معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن  با بیان اینکه در سال جاری وضعیت چاپ قرآن نسبت به دو سال گذشته بهتر شده است، اظهار داشت: امسال با توجه به ثبات قیمت کاغذ و افزایش تقاضا تعداد مجوزها و قرآن‌های چاپ شده رشد قابل توجهی داشته است که امیدواریم این روند همچنان ادامه یابد.

چاپ یک‌میلیون و 351 هزار و 900 جلد قرآن در 8 ماه نخست سال جاری

وی با اشاره به اینکه در سال جاری تاکنون بیش از یک میلیون قرآن به چاپ رسیده است، ادامه داد: از فروردین‌ تا پایان آبان‌ماه امسال 170 مجوز به تیراژ یک میلیون و 351 هزار و 900 جلد قرآن کریم صادر شده است.

حاجی‌شریف با اشاره به آمار تعداد قرآن‌های چاپ شده در هشت ماه نخست سال 1393، گفت: در 6 ماه نخست سال جاری 141 مجوز به تیراژ یک میلیون و 176 هزار و 900 جلد قرآن کریم و در ماه‌های مهر و آبان سال جاری هر کدام به ترتیب 13 مجوز به تیراژ 73 هزار جلد و 16 مجوز به تیراژ 101 هزار صادر شده است.

کیفیت چاپ بسیاری از قرآن‌های چاپ‌شده مطلوب نیست

معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن درباره کیفیت چاپ قرآن‌ها نیز گفت: هم اکنون متأسفانه کیفیت قرآن‌های چاپ شده مطلوب نیست و همچون سایر کتاب‌هاست در حالی که برای چاپ قرآن باید از کاغذهای مرغوب‌تر استفاده کرد تا کوتاه پاره یا کم‌رنگ نشوند اما بسیاری از ناشران نسبت به این موضوع بی‌اعتنا هستند که امیدواریم این مشکل با برنامه‌ریزی و همت ناشران برطرف شود.

تصحیح 1751 جزء قرآن در 2 ماه

وی با بیان اینکه برخی مدعی هستند در کتاب‌های قرآن غلط وجود دارد، ادامه داد: سازمان دارالقرآن با قوت به کار تصحیح قرآن می‌پردازد به طوری که در مهر و آبان امسال به ترتیب 688 و یک‌هزار و 63 جزء قرآن کریم توسط کارشناسان و مصححان قرآن این سازمان تصحیح شده است تا اشتباهی در متن آیات الهی دیده نشود.
 

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه