PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

بعد از سه سال وقفه/ سومین نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی در مشهد افتتاح شد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: سومین نمایشگاه چاپ و بسته بندی با حضور بیش از ۸۰ شرکت در مشهد افتتاح می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: سومین نمایشگاه چاپ و بسته بندی با حضور بیش از ۸۰ شرکت در مشهد افتتاح می شود.



به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، سید سعید سرابی گفت: سومین نمایشگاه چاپ و بسته بندی با حضور بیش از ۸۰ شرکت فردا در مشهد افتتاح می شود.



مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: این نمایشگاه پس از ۳ سال وقفه در مشهد برگزار می شود که امیدواریم از این پس با توجه به اینکه مشهد یکی از قطب های صنعت چاپ کشور است، هرساله برگزار شود.



وی اظهار داشت: همزمان با این نمایشگاه، سمینارهای تخصصی شناخت جوهر و هد در چاپ دیجیتال، کنترل فایل های گرافیکی و ساخت PDF، کنترل کیفیت در چاپخانه های افست و تکنیک های صحافی برگزار می شود.



مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان این که مشهد در کنار تهران یکی از مهم‌ترین قطب‌های چاپ و بسته‌بندی در کشور است گفت: برگزاری نمایشگاه صنعت چاپ جشن توانمندی صنعت چاپ و یك گام استراتژیك برای توسعه صنعت و جلوه‌ای از اقتصاد است.


وی با تاكید بر علم و دانش و جایگاه صنعت چاپ در ایران، اظهار كرد: صنعت چاپ تنها یك صنعت نیست بلكه دركنار صنعت، فرهنگ، هنر و اقتصاد نیز هست، مشهد مقدس ظرفیت بالایی در صنعت چاپ دارد و بسیار مناسب است نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی هر سال در مشهد برگزار شود.



سرابی اظهار داشت: در دنیای امروز صنعت چاپ می‌تواند به عنوان یک ابزار مناسب به کمک فرهنگ بیاید تا ابزاری برای دفاع  از تهاجم فرهنگی غرب باشد.



مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی با اشاره به اهمیت صنعت چاپ از سوی مسئولان استان خراسان رضوی گفت: خوشبختانه صنعت چاپ در استان جا افتاده و همه پذیرفته‌اند كه چاپ یك صنعت فرهنگی فرابخشی است و همه صنایع برای بقای خود به چاپ نیاز دارند. از نكات قابل توجه در صنعت چاپ، صنعت بسته‌بندی است كه همه حوزه‌های اقتصادی وابسته به این حوزه صنعت چاپ است.



وی افزود: صنعت چاپ هم از نظر میزان اشتغالی كه به لحاظ تعدد صنایع جانبی ایجاد می‌کند و هم از نظر گردش مالی بسیار بالای پروژه‌های مربوط به آن قابل اهمیت است. بدون شک عزم ملی و مدیریت جهادی در حوزه فرهنگی و اقتصادی صنعت چاپ بر رشد كمی و كیفی دستاوردهای فرهنگی، اقتصادی این صنعت می‌افزاید و طبیعتا محصول چنین نتیجه‌ای ما را بیشتر در مسیر تحقق شعار سال عنوان شده از سوی مقام معظم رهبری هدایت می‌کند.



مدیر كل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در توضیح روند رو به رشد صنعت چاپ در دولت یازدهم گفت: با عنایت به این كه یكی از اهداف محوری، سیاست‌ها و برنامه‌های وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی رونق اقتصاد فرهنگ و هنر است و صنعت چاپ به لحاظ ویژگی‌ها و اقتضائات فرهنگی و اقتصادی تاثیر به سزایی در پیش‌برد اهداف فرهنگی – اقتصادی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارد، نگاه دولت محترم تدبیر و امید هم به حوزه صنعت چاپ یك نگاه مبتنی بر توجه به ارتقای سهم فرهنگ در درآمد ملی كشور بوده است و اگر چه اول راه است اما در چشم انداز آن موفقیت را می‌توان دید.


وی تعامل بین متولیان و تصمیم گیران را عامل پیشرفت این صنعت دانست و افزود: نیاز است که به یك تعامل چند سویه بین مدیران اجرایی استان‌ها در حوزه اقتصاد و فرهنگ، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و  سرمایه‌گذاران بخش صنعت چاپ دست یابیم تا بسترهای مناسب توسعه فرهنگی و اقتصادی از راه صنعت چاپ حاصل شود.


سرابی برطرف کردن ضعف‌ها را راهی مطمئن برای پیشرفت در صنعت چاپ دانست و اظهار کرد: ما باید در مسیر اتخاذ سیاست‌های درست برای توسعه صنعت چاپ به نقاط ضعف هم توجه داشته باشیم و آنها را رفع كنیم. مهمترین آنها فرسوده بودن ماشین آلات چاپ، گران بودن ماشین آلات چاپ نسبت به سایر صنایع، كم بودن تسهیلات ارزی و ریالی، ضعف‌های آموزشی، وجود شیوه‌های سنتی اداره چاپخانه‌ها و وجود مشكلات صادرات چاپی به ویژه به بازارهای چاپی آسیای میانه است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، توجه به علم و دانش متناسب با صنعت چاپ، به روز کردن تکنولوژی‌های موجود صنعت چاپ و توجه به این صنعت به عنوان حلقه‌‌ای اساسی در مناسبات فرهنگی و اقتصادی و نیز ایجاد ساز و کار مناسب برای حفظ محیط زیست در صورت معقول دانستن صنعت چاپ را از نکاتی پیشنهاد کرد که برای ارتقای صنعت چاپ ضروری است.



سومین نمایشگاه چاپ و بسته بندی از ۱۰ الی ۱۳ آذرماه در نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار می شود. ساعات بازدید نمایشگاه از ۱۶ الی ۲۲ است

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه