PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

صنعت چاپ متولی مشخصی ندارد!

علیرضا سوخته‌سرایی، دبیر اولین همایش ارتقاء کیفیت محصولات چاپ و بسته‌بندی، برگزاری چنین همایش‌هایی را برای نشان دادن ضعف‌ها و قوت‌های این صنعت لازم و ضروری می‌داند و معتقد است: ضعف امروز این صنعت، نبود یک نظر و حامی واحد برای این حرفه است.

علیرضا سوخته‌سرایی، دبیر اولین همایش ارتقاء کیفیت محصولات چاپ و بسته‌بندی، برگزاری چنین همایش‌هایی را برای نشان دادن ضعف‌ها و قوت‌های این صنعت لازم و ضروری می‌داند و معتقد است: ضعف امروز این صنعت، نبود یک نظر و حامی واحد برای این حرفه است.


به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، دکتر سوخته‌‌سرایی درباره نقش برپایی همایش‌ها و نمایشگاه‌های حوزه چاپ، در ارتقاء کیفی این حوزه اظهار کرد: برگزاری همایش‌ها و نمایشگاه‌های حوزه چاپ، گامی است برای نمایش دستاوردها و در عین حال شناخت خلاء‌ها و توانمندی‌های این صنعت؛ به‌طوری‌که صنعت چاپ بدون برگزاری همایش‌ها و حضور کارشناسان خبره، نمی‌تواند نقاط ضعف و قوت خود را به خوبی بشناسد و راهکار عملی برای ورود به صنعت پیدا کند.


سوخته سرایی با بیان این‌که استقبال مدعوین در همایش‌ها و نمایشگاه‌های حوزه چاپ و بسته‌بندی، بیانگر ضرورت برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی است، افزود: برای مثال بسیاری از افراد را می‌شناسیم که در مشهد دغدغه بسته‌بندی مناسب برای زعفران دارند اما نمی‌دانند باید به کجا مراجعه کنند؛ این چنین برنامه‌هایی می‌تواند دست سرمایه‌گذار و صنعت‌کار را در دست هم بگذارد.



وی همچنین درباره اولین همایش ارتقاء کیفیت محصولات چاپ و بسته‌بندی با عنوان «گامی به سوی توسعه پایدار» که هفته گذشته در دانشگاه تهران _ واحد کرج برگزار شد، گفت: این همایش با آن که برای اولین‌بار برگزار می‌شد اما به خوبی توانست با ارائه مقالات علمی و معرفی توان سرمایه‌گذاری در بخش‌های مورد نیاز، یک تصویر صحیح از نیاز‌سنجی بازار صنعت چاپ بسته بندی را ارائه دهد. در این همایش صنعتگران و کارشناسان عرصه چاپ بسته‌بندی با ایراد سخنرانی، فرصت‌های فعلی سرمایه‌گذاری در این بازار را بررسی کردند.



دبیر اولین همایش ارتقاء کیفیت محصولات چاپ و بسته‌بندی با تأکید بر جنبه آموزشی این همایش‌ها گفت: یکی از ظرفیت‌های این گونه همایش‌ها، برگزاری کلاس‌های تخصصی حوزه چاپ و بسته‌بندی است که می‌تواند در بخش جنبی همایش‌ها برگزار شود. ما در همایش هفته گذشته که حدود 270 تا 280 نفر حضور داشتند، از حدود 100 شرکت سرمایه‌گذاری نیز دعوت کردیم که از میان آنها سرمایه‌گذارانی از یزد، اصفهان، مشهد، قزوین و دزفول به طور جدی اعلام آمادگی خود را برای سرمایه‌گذاری در بخش بسته‌بندی محصولات چاپی اعلام کردند و از شرکت‌کنندگان در همایش برای چگونگی مشارکت عملی مشاوره گرفتند.


سوخته‌سرایی نبود یک متولی مشخص برای صنعت چاپ و بسته‌بندی را بزرگترین مشکل این صنعت دانست و عنوان کرد: مشخص نبودن متولی و همین‌طور کلامی واحد، میان همه دست اندرکاران این صنعت چالش بزرگ این حوزه است و ارگان‌های مختلفی که با این قضیه درگیرند و هر کدام به سهم خود دستی بر این صنعت دارند، باید بنشینند و حرفشان را باهم یکی کنند.


وی با بیان اینکه غالبا حمایتی از سوی واحدهای دولتی مرتبط با صنعت چاپ و بسته‌بندی برای برگزاری چنین همایش‌هایی وجود ندارد، ادامه داد: همایش ما هم به همین صورت برگزار شد و ما هیچ کمکی از سوی ارگان‌های دولتی دریافت نکردیم اما برگزاری این همایش موفق نشان داد که بخش خصوصی می‌تواند با توانایی‌های خود کارهای بزرگ و اساسی انجام دهد.


سوخته سرایی تأکید کرد: تفرقه و اختلافات موجود سبب ضربه‌های اساسی به این صنعت می‌شود و باید از راه نزدیک کردن این واحدها به هم و همسو کردن آنها، برای حمایت از این صنعت تلاش کرد.
 

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه