PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

نخستین دستگاه چاپ بریل در اصفهان ساخته شد

مدیر بنیاد قرآن روشندلان اصفهان گفت: تاکنون دستگاه‎های چاپ بریل از خارج وارد می‎شد اما نخستین دستگاه چاپ بریل در اصفهان ساخته شد که ادامه این روند نیازمند تأمین اعتبار است.

مدیر بنیاد قرآن روشندلان اصفهان گفت: تاکنون دستگاه‎های چاپ بریل از خارج وارد می‎شد اما نخستین دستگاه چاپ بریل در اصفهان ساخته شد که ادامه این روند نیازمند تأمین اعتبار است.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته ب ندی ایران، مرتضی نیکزاد اظهار کرد: اصفهان بیش از ۲۰۰ موسسه فرهنگی و قرآنی دارد که در زمینه‎های مختلف آموزشی، تحقیقاتی و فضای مجازی فعالیت می‎کند که بسیاری از تلاش‎ها و برنامه‎های آنها در دنیا بی‎نظیر است.


وی افزود: استان اصفهان دانشگاه‎های مختلف علوم قرآنی همچون دانشگاه قرآن و حدیث، علوم قرآنی دارد و از اساتید بزرگ که داوران بین‎المللی و کشوری هستند و پایه ثابت داوران قرآنی کشور اساتید قرآنی اصفهان هستند، برخوردار است.



مدیر بنیاد قرآن روشندلان اصفهان گفت: نمایندگان استان اصفهان در مسابقات بین‎الملی قرآن رتبه اول را کسب می‎کنند و اصفهان همواره در مسابقات قرآنی کشور رتبه‎های بالایی را کسب می‎کند که از جمله آنها در آخرین مسابقه در آبانماه بیش از هفت هزار نفر از قرآن پژوهان اصفهانی شرکت کردند که رتبه اول را کسب کردند.



وی ادامه داد: موسسات زمانی که به دستگاه‎های حاکمیتی در خصوص جذب مساعدت و مشارکت مراجعه می‎کنند، به اداره ارشاد و در نهایت به معاونت قرآن و عترت ارجاع داده می‎شوند اما جواب‎هایی که این معاونت به آنها می‎دهد بیانگر عدم وجود بودجه در این خصوص است.



نیکزاد تصریح کرد: در کشورهای همسایه برای حمایت از بخش آسیب پذیر جامعه به خصوص نابینایان قرآن‎های بریل را به صورت رایگان در اختیار نابینایان کشور خود قرار می‎دهند و از طرف دولت حمایت می‎شوند و این قرآن‎های رایگان به سایر کشورها نیز ارسال می‎شود، اما در کشور ما این چنین حمایت‎هایی وجود ندارد.



وی اضافه کرد: تا به حال دستگاه‎های مختلف چاپ و نشر قرآن و ادعیه و زیارت را از خارج وارد می‎کردیم که ارز قابل توجه‎ای را از کشور خارج می‎کرد و همیشه وابستگی‎های حقارت آمیز را برای ما ایجاد می‎کرد، اما در اصفهان محققان یک شرکت دانش بنیان تمام قد ایستادند و یک سال کار کردند و نخستین دستگاه بریل چاپگر ملی را تولید کردند و ما آماده هستیم که با دستگاه‎های ملی، دانش ملی و دینی را برای نابینایان اصفهان و کشور منتشر کنیم.


مدیر بنیاد قرآن روشندلان اصفهان گفت: تاکنون نیز مفاتیح الجنان در ۳۵ جلد به خط بریل توسط بنیاد قرآن روشندلان اصفهان جهت استفاده نابینایان تدوین شده است.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه