PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

نقش اصلی فضای کسب و کار در رونق چاپخانه ها

 مدیرکل ارشاد استان اصفهان با اشاره به اینکه رونق کار چاپخانه‌ها تابع فضای‌کسب وکار است، گفت: برای برون‌رفت مشکلات چاپ و نشر همانند تعطیلی فضاهای کوچک نشر تاسیس شهرک‌ چاپ و نشر کتاب ضروری است.

 مدیرکل ارشاد استان اصفهان با اشاره به اینکه رونق کار چاپخانه‌ها تابع فضای‌کسب وکار است، گفت: برای برون‌رفت مشکلات چاپ و نشر همانند تعطیلی فضاهای کوچک نشر تاسیس شهرک‌ چاپ و نشر کتاب ضروری است.



به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، حجت الاسلام محمد قطبی پیرامون خبرهایی راجع به رشد ۱.۵ برابری چاپ کتاب درعین اعتراض اتحادیه چاپخانه ها مبنی بر رکود چاپ و تعطیلی برخی چاپخانه ها اظهار داشت: در واقع تعداد تشکل هایی که اقدام به چاپ کتاب می کنند با رشد ۱.۵ برابری روبرو بوده و بر تعداد چاپخانه ها اضافه شده است.



وی افزود: بر این اساس از نظر تعداد واحدهای چاپی و چاپخانه ها بیش از ۵۰ تا ۶۰ واحد چاپی در سال گذشته مجوز گرفتند و مجوزهای چاپ دیجیتال نیز دو و نیم برابر شده است.



مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: البته رونق کار چاپخانه ها تابع فضای کسب و کار کشور است که اکنون دارای رکود شده است و اگر این فضا رونق بگیرد بخشی از مشکلات کاهش صنعت چاپ نیز رفع می شود.


وی اضافه کرد: صنعت چاپ یک صنعت پشتیبان و نه مستقیم است و بر این اساس با ایجاد مشکلات در زمینه خدمات فرهنگی، تبلیغات و کتاب، چاپ نیز دارای مشکل می شود.



حجت الاسلام قطبی در ارتباط با واحدهایی که اتحادیه چاپخانه ها اشاره به تعطیلی آنها داشته است، ابراز داشت: اغلب این واحدها فرسوده هستند و در فضایی بسیار کوچک دستگاه های چاپ بزرگ قرار داده شده که موجب ایجاد آلودگی صوتی و محیطی می شود.



ایجاد ۱۵ چاپخانه بزرگ به ازای از گردونه خارج شدن واحدهای کوچک



وی اضافه کرد: بر این اساس این واحدها از گردونه خارج شده اند تا صنعت چاپ را به سمت فضایی باز ببریم ضمن اینکه با تعطیلی یک واحد کوچک چاپی ۱۰ تا ۱۵چاپخانه بزرگ ایجاد شده است.



مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ابراز داشت: پیشنهاد ما این است که برای رونق بخشی فضای چاپ و برون رفت از مشکلات این صنعت تاسی شهرک چاپ و نشر  است و بررسی های لازم برای مکان این مجتمع اندیشیده و ۷ زمین در برخوار برای این امر مورد بررسی و به اتحادیه پیشنهاد شده که منتظر تصمیم آنها هستیم.



وی اضافه کرد: همچنین به زودی هیئت مدیره شهرک صنعت چاپ و نشر به تمام دستگاه ها معرفی می شود و امیدواریم بدین شکل به تدریج  فضای کهنه چاپ و نشر به فضای مطلوب صنعتی برای چاپ مبدل شود.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه