PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

سهم صنعت چاپ از افزایش ۴ درصدی تعرفه کالاهای فرهنگی پرداخت شود

مدیرکل دفتر امور چاپ و نشر با اشاره ورود سالیانه بالغ بر ۸۰ هزار تنُ محصول چاپی به کشور، سهم صنعت چاپ را از افزایش ۴ درصدی تعرفه علاوه بر عوارض گمرکی برای محصولات فرهنگی وارداتی، خواستار شد.

مدیرکل دفتر امور چاپ و نشر با اشاره ورود سالیانه بالغ بر ۸۰ هزار تنُ محصول چاپی به کشور، سهم صنعت چاپ را از افزایش ۴ درصدی تعرفه علاوه بر عوارض گمرکی برای محصولات فرهنگی وارداتی، خواستار شد.

به گزارش ژآانس خبری چاپ و بستهب ندی ایران، محمودرضا برازش مدیرکل دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با مهر، با اشاره به مصوبه مجلس در اواخر سال گذشته مبنی بر افزایش ۴ درصدی تعرفه واردات محصولات فرهنگی به کشور، درباره سهم صنعت چاپ از این افزایش تعرفه، گفت: این مصوبه کل محصولات فرهنگی را دربرمی‌گیرد، همچنین ذیل این مصوبه تاکید شده که کدهای مربوط به این کالاها باید به تصویب هیئت دولت برسد.

وی افزود: مصوبه‌ای که پیش از این در این خصوص وجود داشت، تنها در اواخر سال گذشته و در ماه‌های دی و بهمن آن هم تا حدودی، اجرایی شد. به هر حال ما پیگیر این موضوع هستیم که مصوبه از همین ابتدای سال جاری اجرایی شود.

مدیرکل دفتر امور چاپ و نشر وزارت ارشاد بار دیگر یادآور شد: از آنجا که مصوبه اخیر ناظر بر کل محصولات فرهنگی است، باید آئین‌نامه‌ای اجرایی برای آن تدوین شود و کدهای مربوط به این کالاها هم باید توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان میراث فرهنگی، مشخص شود و در هیئت دولت هم به تصویب برسد.

منظور از «محصولات فرهنگی» دقیقاً چیست؟

برازش با تاکید بر این نکته که باید مشخص باشد که منظور از «محصولات فرهنگی» دقیقاً چیست؟، اضافه کرد: بعد از تصویب این کدها در هیئت دولت، باید کار جذب تعرفه‌های مربوطه آغاز شود و بعد از این مرحله هم باید مشخص شود که این اعتبارات کجا باید هزینه شود؟

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۳ بالغ بر ۸۵ هزار تُن محصول چاپی وارد کشور شده است، اخذ عوارض واردات این میزان محصول را برای هزینه کردن در صنعت چاپ ضروری خواند.

یادآوری می‌شود، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه مورخه ۴ اسفند، طی مصوبه‌ای دولت را مکلف کردند علاوه بر عوارض دریافتی برای واردات کالاها و محصولات فرهنگی و صنایع دستی، تا ۴ درصد به تعرفه اینگونه کالا افزوده و دریافت کنند.

نمایندگان ملت در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۹۴، تبصره ۹ ماده واحده را که از مواد ارجاعی به کمیسیون تلفیق بود را مورد رسیدگی قرار دادند. براساس بند (م) این تبصره در سال ۱۳۹۴ دولت مکلف است علاوه بر عوارض دریافتی برای واردات کالاها و محصولات فرهنگی و صنایع دستی از قبیل لوازم صوتی و تصویری و لوح فشرده تا ۴ درصد به تعرفه اینگونه کالاها و محصولات افزوده و دریافت و منابع حاصل را به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کند.

محمودرضا برازش مدیرکل دفتر امور چاپ و نشر وزارت ارشاد همچنین در بخش دیگری از این گفتگو در خصوص برنامه این دفتر برای نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی دُبی، ضمن بیان اینکه به احتمال زیاد خود یک روز در این نمایشگاه حضور خواهد یافت، از حمایت دفتر متبوعش برای اعزام چند کارشناس از استان‌های مختلف با هدف کسب تجربه و ارتقا آموخته‌ها به این نمایشگاه خبر داد.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه