PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

آذربایجان شرقی ظرفیت مناسبی در حوزه چاپ و نشر دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: استان آذربایجان‌شرقی دارای ظرفیت مناسبی در حوزه چاپ و نشر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: استان آذربایجان‌شرقی دارای ظرفیت مناسبی در حوزه چاپ و نشر است.


به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، علی اکبر صفی‌پور با اشاره به آمار چاپ کتاب در استان گفت: جامعه توسعه یافته نیازمند انسان هایی با تفکر متعالی و رشد یافته و این امر در گرو میزان نشر کتاب و ترویج فرهنگ مطالعه صحیح در جامعه است.



وی ادامه داد: این استان دارای ظرفیت مناسبی در حوزه چاپ و نشر است که در طول سال ۹۳ در دبیرخانه نظارت بر نشر کتاب این اداره کل یک هزار و ۱۶۳ عنوان کتاب بررسی و مجوز چاپ دریافت کردند.



صفی پور افزود: ۱۸ عنوان کتاب نیز به عنوان مشروط اعلام شده است که با انجام اصلاحات لازم مجوز آنها صادر خواهد شد.



مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به آمار سال ۹۲ گفت: در مقایسه تعداد مجوزهای صادره نسبت به سال ۹۲ که ۹۹۰ عنوان کتاب را شامل می‌شد این رقم در سال ۹۳ به هزار و ۱۶۳ تغییر یافته و افزایش ۲۲ درصدی را نشان می‌دهد.



وی همچنین افزود: موضوع کتاب های منتشر شده در زمینه ادبیات، ‌فنی و مهندسی، تاریخ، جغرافی، ‌مذهب، ‌ علوم اجتماعی، ‌ هنر، کودک و نوجوان، ‌ کمک درسی و زبان و بیشترین نشر نیز در حوزه علوم عملی و ادبیات است.



صفی‌پور ادامه داد: تفکر و مطالعه مکمل یکدیگر بوده و افزایش مطالعه رشد شخصیت فرد  و به تبع آن توسعه فرهنگ را به دنبال دارد.



مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به اینکه صدور مجوز کتاب از سال ۷۹ به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تفویض شده است، ‌تاکید کرد: صدور مجوز چاپ و نشر کتاب توسط کارشناسان اهل قلم و  خبره حوزه  نشر در این استان انجام می‌گیرد و با توجه به توان بالای استان در این حوزه، برای استانهای همجوار ازجمله آذربایجان غربی، زنجان و اردبیل نیز ارائه خدمات شده و استان های قم و تهران نیز از توان کارشناسی استان آذربایجان‌شرقی در پاره‌ای از زمینه‌ها بهره می‌گیرند.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه