PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

نکاه یک مدیر به شهرش: مشهد رتبه سوم صنعت چاپ و نشر کشور را داراست

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: جایگاه صنعت چاپ در استان خراسان رضوی بسیار ویژه است؛ به طوری که پس از تهران و قم،‌ شهر مشهد سومین رتبه را در حوزه چاپ و نشر کشور دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: جایگاه صنعت چاپ در استان خراسان رضوی بسیار ویژه است؛ به طوری که پس از تهران و قم،‌ شهر مشهد سومین رتبه را در حوزه چاپ و نشر کشور دارد.


به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، سید سعید سرابی در نشست خبری «روز خراسان رضوی در نمایشگاه کتاب تهران» ضمن تقدیر از ویژه‌برنامه‌ای که امسال برای استان‌ها در نمایشگاه‌ کتاب در نظر گرفته شده است، گفت: سال گذشته روزهای مختلفی برای برنامه استان‌ها در نظر گرفته شده بود، ولی امسال با ابتکار خوب معاونت فرهنگی ارشاد هر روز نمایشگاه به یک استان اختصاص دارد که اتفاق پسندیده‌ای است و به وضعیت نشر استان‌ها کمک بسزایی می‌کند.



وی ادامه داد: جایگاه صنعت چاپ در استان خراسان رضوی بسیار ویژه است؛ به طوری که پس از تهران و قم،‌ شهر مشهد سومین رتبه را در حوزه چاپ و نشر کشور دارد، به‌ویژه که این استان به واسطه حرم مطهر علی‌ بن موسی‌الرضا (ع) میزبان زائران حضرت امام رضا (ع) است و همین موضوع تاثیر چشم‌گیری در رونق چاپ و نشر کشور دارد، وجود مجموعه‌های تخصصی مانند دانشگاه فردوسی مشهد و حوزه‌های علمیه نیز بر رونق صنعت چاپ و نشر این استان افزوده است.



سرابی عنوان کرد: از مهم‌ترین اتفاقات فرهنگی در این استان برگزاری یک نمایشگاه‌ بین‌المللی است که پس از نمایشگاه کتاب تهران،‌ بزرگترین نمایشگاه کتاب کشور به شمار می‌آید، سال گذشته شانزدهمین دوره این نمایشگاه کتاب استانی برگزار شد که در آن از کشورهای همجوار هم دعوت شده بود و خوشبختانه با استقبال خوبی مواجه شد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به تحویل قطعات زمین‌های شهرک صنعتی چاپ و نشر به مالکان آنها گفت: تاسیس شهرک صنعت چاپ و نشر در یکی از شهرک‌های محور شمالی شهرستان مشهد (جاده مشهد ـ  قوچان) و تحویل قطعات تعیین‌شده به مالکان این مناطق از دیگر اقدامات ارزنده و تاثیرگذار در چرخه نشر استان خراسان رضوی است؛ به‌ویژه که برای نخستین بار است که چنین شهرکی تاسیس شده است.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه