PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

اوضاع چاپ پس از دروپای 2008 عوض شد

چند روز پیش یکUSB مربوط به محل کارم را در خانه پیدا کردم . از روی احتیاط آن را به لپ تاپ وصل کردم. داخلش این اسلاید بود: "خبر داغ برای چاپ; 10 موردی که نباید در دروپای 2008 فراموش کنید."

چند روز پیش یکUSB مربوط به محل کارم را در خانه پیدا کردم . از روی احتیاط آن را به لپ تاپ وصل کردم. داخلش این اسلاید بود: "خبر داغ برای چاپ; 10 موردی که نباید در دروپای 2008 فراموش کنید."

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، این اسلاید متعلق به زمانی بود که من در جلسه ی انجمن افست وب (WOA) سخنرانی داشتم که گروهی با منافع خاص در صنایع چاپ امریکا در 29 آوریل در دروپای آن سال شرکت داشتند. چیزی بیشتر از جمله­ی آغازین آن، دریای تکنولوژی ، بین گذشته و کنون را مشخص نمی کند.


چاپ و نشر نوشت:"خبر خوب این است که این بهترین گزارش درطول تاریخ دروپا خواهد بود.چهار سال پیش ما رسانه ­های تجاری ، وبلاگها و منابع خبری الکترونیکی دیگر که امروزه بسیار به آنها وابسته ­ایم را نداشتیم. به تیم تحریریه WhatTheyThink نگاهی بیاندازید که هرروزه اخبار نمایشگاه را پوشش می دهد." همانطور که من در ادامه می گویم، همه نویسندگان و تحلیلگران دیگر اخبار دوسلدورف را پوشش می دهند.


برای کسانی که بر تولید افست تمرکز کردند. مطالب بیشتری برای گفتن و نوشتن وجود دارد. این اسلایدها براساس پیش نمایش تبلیغاتی بود که پس از آن در دسترس فروشندگان غرفه دار نمایشگاه، قرار گرفت و قشرهای مختلف چاپ وب و sheetfed آخرین تکنولوژیها را در هفت سال گذشته به نمایش می گذاشت. بیشتر این غرفه داران از اولین تجربه موفق تجاری خود در دروپای 2008 لذت بردند. با پیشرفتهای متوالی، آنها امروزه همچنان بر قله های تکنولوژی افست ایستاده اند.


یکی از اسلایدها شکل یک استوانه را نشان می دهد که مربوط به اولین دستگاه چاپ افست وب تجاری 96 صفحه ای (Goss International Sunday 5000 ) با عرض 112 اینچ می شود.این نوع چاپ-یک برای نصب در استند Goss بیش از حد بزرگ است، اما با این وجود ستاره نمایشگاه است. پوشش یکدست ، تعویض خودکار پلیت، پوشش دهی جوهر دیجیتال، و سیستم هایی برای تنظیم خودکار، کاهش ضایعات و مدیریت workflow را دارا است.


MAN Roland با دیدگاه خاص خود ، از تولیدات 96 صفحه ای مفهومی تازه درمورد نسخه 96 صفحه ای LITHOMAN در دروپا ارائه داد. LITHOMAN همانند محصول Goss دارای وب 112 اینچی است .Komori برای اولین باری که سیستم پیشرفته AI (هوش مصنوعی) 16 صفحه ای را بنماش گذاشت بسیار کوچکتر بود اما این بدان معنا نیست که از پیشرفته بودن چاپ وب کاسته شده است.حتی پس از گذشت 7 سال، وقتی دوباره وارد جزئیات می شویم بنظر همه چیز جدید می­ آید.

نوآوری در قسمت sheetfed نیز فراوان یافت می شد. KBA تنها چند هفته پس از ارایه نسخه ی نمایشی کارخانه ،فقط برای معرفیRapida 106، با تجهیزات کاملا خودکار در استند KBA آمده است.

 

هایدلبرگ از این موقعیت برای ورود به فرمت های بسیار بزرگ (VLF) بازار sheetfed با به نمایش گذاشتن برند جدید اسپیدمستر با اندازه ورق 47.63اینچ در 63.78 اینچ استفاده کرد. MAN Roland نسخه کامل 64 اینچی خود را Roland 900 XXL را معرفی کرد. Mitsubishi یک جفت پرفکتور را به نمایش گذاشت که به گفته ی خودش سریعترین سرعت perfecting در جهان را دارد: چاپ 16200 برگ در ساعت.

هیچ کدام از اینها بدین معنا نیست که بخش افست از دروپای 2008 بدون پیشرفت باقی مانده است. اما این روشن است که دستگاههایی که باعث بقای شرکت می شد را به نمایشگاه آوردند.


Heidelberg و KBAهردو کوچکتر شده اند،و هم اکنون هایدلبرگ نیمی از درآمد خود را از فروش مواد مصرفی و خدمات کسب و کار بدست می آورد. MAN Roland صاحب دو شرکت جدا شده است یکی برای sheetfed و دیگری برای وب. هنوز بیشتر تولیدکنندگان چاپ ژاپنی مشغول بکار هستند، اما با پروفایل های پایینتر بازار و مواردی که در دروپای 2008 قابل پیش بینی نبود. Akiyama با Goss در امریکای شمالی در سال 2010 بهم پیوستند، در همین سال Goss توسط Shanghai Electric Group خریداری شد. Mitsubishi و Ryobiدر سال گذشته با هم ادغام شدند و بطور مشترک توسط RM Machinery (فروشنده تجهیزات) در ایالات متحده امریکا به نمایش گذاشته شد.


با خودم فکر می کردم که چرا نمایشگاه دروپای 2008 شامل هیچ یک ازراهکارهای دیجیتال در مجموعه ی آنچه حتما باید دیده شود را شامل نشد.
بالاخره این دروپا بود که HP از چاپهای وب افست اینک جت سری Tخود رونمایی کرد و بسیاری از اعلامیه هایی که به همان اندازه قابل توجه از دیگر فروشندگان تجهیزات دیجیتال وجود داشت.


چیزی که هم اکنون می دانم این است که در خصوص این رویداد ممکن نیست جدا از چاپ دیجیتال بتوان چیزی نوشت. بیشتر چاپخانه داران به هردو قابلیت نیاز دارند، و لیست رو به افزایش از همکاران در میان تولیدکنندگان چاپ معمولی و ارائه دهندگان سیستم دیجیتال، بازتاب نیازی است که راهکارهای دیجیتال را به عنوان الگوی تقاضا برای تغییر چاپ بیشتر به بازار می آورند. این همکاری بین Komori و Landa Nanographic ، HP و KBA ، Heidelberg و Fujifilm درمیان بقیه را توضیح می دهد.


به نظر من منصفانه است که دروپای 2008 را بعنوان نقطه اوج تکنولوژی افست ببینیم. این نقطه اوج زمانی است که چاپهای افست به اوج پختگی فنی رسیدند که تا سالهای پیش از این تا این حد پیشرفت نکرده بودند. پیشرفت های واقعی و ناب حاصل شد، اما آنها در یک چیز پیشرفت کرده اند نه اینکه چیزی را متحول سازند.


حتی اگر این یک مورد چیزی باشد به خوبی آنچه همیشه بدست می آورید ، اما هنوز خیلی خوب است. دروپای 2008 همچنان درس هایی در مورد چگونگی پیشرفت در تکنولوزی چاپ را به ما می دهد.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه