PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

آمار تعطیلی چاپخانه‌ها به مرز ۳۰۰ واحد نزدیک شد !!!

این 300 نحس گاهی دستاویز سینماگران بیگانه می گردد تا تاریخ هفت هزار ساله ایران را به خیال خام و پوچشان به چالش بکشد و قلب کنند، گاهی هم متاسفانه 300 نحس، عدد سیاه بی تدبیری یک هیات مدیره و اتحادیه می گردد در تعطیلی و ورود اعضا به فراموشخانه ی ورشکستگی و انحطاط.


آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران؛  راس ساعت 11:30 پنجم آذر 1392 خبرگزاری تسنیم تیتر یک بخش فرهنگی خود را به این خبر اختصاص داد:

 
آقای برازش لطفاً‌ بخوانید

آمار تعطیلی چاپخانه‌ها به مرز ۳۰۰ واحد نزدیک شد/ معافیت مالیاتی، گره کور بخش چاپ

 

استعانت جستن از یک مدیر تازه وارد دولتی برای رهایی از سونامی ورشکستگی زمانی رقم خورد که اتحادیه چاپخانه داران تهران متشکل از "گروه نواندیشان" حاکم بر آن ورشکستگی را "تغییر شغل" تعبیر کرد.

 

ظهور و بروز روز افزون چاپخانه های عظیم و تا دندان مجهز دولتی، رشد روز افزون مالیات بر ارزش افزوده که ارتباطی به صنعت چاپ به عنوان صنعتی میانی ندارد و عدم کارشناسی صحیح مالیات چاپخانه داران، ورود ماشین آلات مستهلک، عدم نظارت و ارایه تعرفه قیمتی، و هزاران نکته ریز و درشت دیگر کارهایی بود که اتحادیه می توانست با تکیه بر توان اعضا و خرد جمعی از آن بهره جوید، اما ...

 

به هر ترفند و توجیهی زمان گذشت و گذشت و هر روز شاهد حواشی و اتفاقات و اختلافات تازه ای در هیات حاکم بر این اتحادیه بودیم؛ در این میان صدها چاپخانه ورشکست شد و به تعبیر نو اندیشان صنعت چاپ! "تغییر شغل داد" و فاجعه پنهان آن هزاران کارگر و کارمند بودند که از نقطه ای ضربه خوردند و بیکار شدند که شاید هیچگاه متوجه نشوند.

 

بزنگاه انتخابات پیش رو و گزینش صحیح و باتدبیر می تواند خون تازه ای باشد در رگهای مشکوک به واریس این تشکل، تشکلی که زمانی اولین و قدرتمندترین اتحادیه صنفی و به نوعی پرچمدار اصناف کشور بود.

 

نوشته شده در تاریخ ۲۴ / ۰۲ / ۱۳۹۴ در ساعت : ۲۶ : ۱۷
تعداد بازدیدها:194

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه