PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

صنعت چاپ برای حضور در بازارهای جهانی تقویت شود

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: صنعت چاپ و بسته بندی با قابلیت هایی که دارد باید تقویت شود تا بتواند در بازارهای جهانی حضور بیشتری داشته باشد.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بند ی ایران، داود محمدی یکشنبه شب در ششمین جشنواره چاپ که در تالار صدف برگزار شد، اظهارداشت: امروزه صنعت چاپ در همه شئون زندگی بشر رسوخ کرده و زندگی بدون آن متصور نیست.

وی افزود: در دنیای کنونی هم صنعت چاپ را در ردیف پنج صنعت مهم می شناسند و با قرار گرفتن بسته بندی در کنار آن اتفاق مهمی در معرفی کالا و خدمات فراهم شده و تحولی بزرگ در این عرصه ایجاد کرده است.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بازار امروز رقابت بسیار شدید است و اگر نتوانیم از تکنولوژی روز و تجهیزات مدرن استفاده کنیم قادر به رقابت نخواهیم بود لذا باید خود را برای حضور در بازارهای جهانی تقویت کنیم.

محمدی اضافه کرد: با توجه به توان مالی ضعیف برخی فعالان این عرصه شاید بسیاری از فعالان عرصه چاپ قادر به نوسازی خود نباشند لذا باید سیستم بانکی در این راه همکاری کند تا این نوسازی تسهیل و تسریع شود.

وی گفت: ارجاع برخی امور به سازمان صنعت و یا ارشاد گاهی مشکل ساز است و اگر این تلفیق بتواند به صنعت چاپ کمک کند خوب است اما اگر موجب سردرگمی تلاشگران شود باید تجدی نظر شود اما امیدواریم هماهنگی دو وزارتخانه صنعت و ارشاد بتواند به پویایی این فعالیت کمک کند.

رجب رحمانی نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: امروزه بسته بندی در اقتصاد نقش مهمی ایفا می کند و باید مورد توجه بیشتر دولت قرار گیرد.

وی افزود: در چاپ کتب دینی امروزه شرایط خوبی داریم اما در حوزه بسته بندی با نقطه مطلوب فاصله داریم که بایدخود را به روز کنیم.

رحمانی یادآورشد: در حوزه صنعت چاپ و بسته بندی موضوع واردات نگران کننده است و در شرایطی که توانسته ایم در صنایع نظامی و ساخت موشک به جایگاه ویژه ای برسیم به نظر می رسد با عزم ملی قادر خواهیم بود تا وابستگی خود به واردات تجهیرات چاپی را نیز به حداقل برسانیم.

وی اضافه کرد: مجمع نمایندگان استان آماده همکاری با صنعتگران حوزه چاپ و بسته بندی است تا زمینه پویایی این صنعت را در استان بیش از پیش فراهم کند.

صنعت چاپ می تواند فرهنگ کشور را تقویت و معرفی کند

کارشناس دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این جلسه گفت: صنعت چاپ در صورت تقویت وحمایت جدی دولت می تواند در تقویت ومعرفی فرهنگ و اقتصاد کشور نقش موثری ایفا کند.

سعید بهروان اظهارداشت: در این عرصه با ریوکرد صنعتی و هنری فعالیت می شود و هماهنگی این دو حوزه بسیار مهم و اساسی است.

وی افزود: چاپخانه داران در تغییر نگاه فرهنگی جامعه نقش موثری دارند و می توانند در گرایش مردم به موضوعی و یا فاصله گرفتن از آن با هنر خود تاثیرگذار باشند.

کارشناس دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: صنعت چاپ با نفوذ خود می تواند در اقتصاد هم تعیین کننده باشد و اگر در کنار صنعت قرار گیرد موجب شکوفایی این حوزه نیز شود.

بهروان یادآورشد: قرار گرفتن صنعت و ارشاد در رسیدگی به فعالیت های صنعت چاپ باید مورد بازبینی قرار گیرد تا سرعت خدمت رسانی را تحت تاثیر قرار ندهد بلکه بتواند با تقویت ابزارهای حمایتی به نشاط و پویایی کار کمک کند.

وی اضافه کرد: نبود متولی خاص و پاسخگو به صنعت چاپ و تعریف استاندارد کاری و حضور کم در بازارهای جهانی از مشکلات این حوزه است که باید مورد بررسی و پیگیری قرارگیرد.

بهروان بیان کرد: در شرایطی که قانون تبلیغ خارجی بر روی کالای ایرانی را ممنوع کرده شاهد ترویج گسترده فرهنگ غربی در کالاهای ایرانی هستیم که این موضوع باید مورد توجه بیشتر مسئولان قرار گیرد.

کارشناس دفتر چاپ ونشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهارداشت:صنعت چاپ وبسته بندی قادر است درصورت حمایت لازم در بازارهای جهانی و خاور میانه سهم بیشتری را به خود اختصاص دهد و موجب شکوفایی این صنعت و رونق اقتصادی فعالان آن شود.

در این جشنواره از هفت کارآفرین و صادرکننده محصولات چاپی، سه پیش کسوت و ۱۱ کارگر نمونه چاپ و یسته بندی تجلیل شد.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه