PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

ارایه تسهیلات ویژه به کارگران چاپ در روز ملی صنعت چاپ

میریونس جعفری‌اصل، پیشکسوت صنعت چاپ گفت: جشنواره صنعت چاپ باید جشنی فرهنگی باشد و نباید بگذاریم این روز ملی کمرنگ شود.


به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، جعفری‌اصل، پیشکسوت صنعت چاپ  و عضو فعال هیات مدیره اتحادیه چاپخانه داران تهران با اشاره به اهمیت برگزاری شدن استانی جشنواره صنعت چاپ اظهار کرد: استانی برگزار شدن جشنواره صنعت چاپ امری کارشناسی شده است و همین مساله باعث می‌شود تا اهالی چاپ بتوانند حرف‌هایشان را به گوش دیگران برسانند. در گذشته این جشن تنها در تهران برگزار می‌شد و شهرستان‌های دورافتاده از بسیاری مسائل مرتبط با این روز و بحث‌های آن دور بودند.


جعفری‌اصل با بیان اینکه صنعت چاپ از کلیدی‌ترین صنایع محسوب می‌شود، گفت: حتی قانونی که نوشته می‌شود از سوی چاپخانه‌ها، چاپ می‌شود، بنابراین این رکن فرهنگی کشور جایگاه ارزشمندی دارد که متاسفانه نادیده گرفته شده است.


این پیشکسوت در ادامه افزود: مسئولان باید به کارگران صنعت چاپ در سراسر ایران توجه ویژه داشته باشند و به مناسبت روز ملی صنعت چاپ برای این قشر زحمتکش برنامه داشته باشند و مانند روز کارگر، برای آنها یا تعطیلی قائل شوند یا در این روز با 40 درصد اضافه‌کاری فعالیت آنها ارج نهاده شود. متاسفانه تنها برنامه‌های اندکی مانند نشست‌های علمی برگزار  می‌شود و نزد اهالی آن کمرنگ شده است.


وی گفت: امیدوارم با متحد شدن اتحادیه‌های چاپخانه‌داران، لیتوگرافی و صحاف بتوانند تعاملی و همدلی بیشتری داشته باشند تا در آینده نزدیک، با قدرت بیشتری بتوانند با دولت و مسئولان تعامل کنند. جشنی مانند روز ملی صنعت چاپ باید در استادیوم آزادی جشن گرفته شود و خانواده اهالی چاپ در این روز گردهم بیایند و آن را جشن بگیرند.


این فعال صنعت چاپ در پایان سخنانش عنوان کرد: استان‌ها نیز پس از پایان برگزاری این جشنواره‌ها باید درباره میزان رضایت خود صحبت کنند و در آینده به جایی برسیم که از کانال‌های مختلف با مسئولان صحبت کنیم و جشن صنعت چاپ به جشن فرهنگی چاپ تبدیل شود و اتحادیه‌های مرتبط بتوانند مسائل خود را با قدرت پیگیری کنند. images/1377945208.jpg

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه