PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

روسای اتحادیه ها به گفته های تحریک آمیز وقعی ننهند

سعید کلاری از فعالان تحصیل کرده صنعت چاپ است که نیروی جوانی را با دانش همراه ساخته تا چاپ را به روز تر از همیشه در ایران اسلامی دنبال کند.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، این روزها موضوع تداخل صنفی دوباره بر سر زبان های افتاده و این فعال صنعت چاپ در این رابطه گفت: تداخل صنفی را باید سیاه ترین نقطه در طول تاریخ صنعت چاپ ایران دانست.

وی افزود: با نگاهی به گذشته صنف چاپخانه داران تهران و همین طور سایر اتحادیه و اگر هم اختلاف نظری بود در سطح روسای اتحادیه بلافاصله حل و فصل می شد، چراکه همه در آن زمان خود را از یک خانواده می دانستند و در همه ی شرایط احترام متقابل رعایت می شد.

وی ادامه داد: متاسفانه چندی است که شاهد ظهور برخی از افراد در اتحادیه صنف چاپخانه داران با طرز فکرهایی هستیم که بر خلاف گذشته به هیچ اصول اخلاقی پایند نیستند و پایه گذار این تفرقه و تفرقه افکنی هستند. تفرقه افکنی که باعث افول روز افزون صنف چاپخانه داری در جوامع صنفی و اجتماعی شده است.

مهندس کلاری افزود: این افراد را باید مسبب ایجاد مشکلات از این دست هستند و باید پاسخگوی صنف و اهالی باشند. افرادی که هیچ نقد دلسوزانه ای را بر نمی تابند تا جایی که کوچکترین صدای مخالف را حملات تند پاسخ می دهند.

با این سیاست ها در پیش گرفته باعث ایجاد نفاق و تفرقه بین سه اتحادیه شدند که سالهای سال بدون کوچکترین مشکلی مشغول به فعالیت و همکاری بودند و بدتر اینکه انگ متخاصم بر آنان زدند تا بر این آتش خوب بدمند و به سر منزل مقصود خود برسند.

این نوع تفکرات و کنشها آفت اصلی این صنف و صنعت است، بازی با الفاظ تحریک آمیز چون عدم توانایی پلمپ، عدم هم وزن و همتراز بودن، نگاه از بالا به پایین و... افکار و حرکاتی بود که باعث بوجود آمدن شرایط بد کنونی شده، در حالیکه هرکس در جایگاه خود قابل احترام بوده و هست.

کلاری ادامه داد: حال این پرسش مطرح است که چه منفعتی در این هرج و مرج نهفته است؟ همانطور که پیش تر در شبکه های اجتماعی نیز اشاره کردم ایجاد دشمن فرضی بهترین پوشش برای پنهان نمودن ناکار آمدی است.

دشمن تراشی از دو اتحادیه همگمن که سالهای سال همراه و همکار چاپخانه داران بودند و هستند نمونه بارز این رفتار و کنش ها در جامعه صنعت چاپ کشور است.

مدیر چاپ ناب نقش در پایان افزود: به عنوان یک فعال این صنعت از همکاران و مسئولین اتحادیه های لیتوگراف و صحاف تهران تقاضا دارم که به گفته های تحریک آمیز این افراد وقعی ننهند و بدانند که نظر چاپخانه داران دیدگاه متفاوتی است و آگاهیم و آگاهید که موضوع تداخل صنفی در فضای دوستانه قابل حل و فصل بوده و هست.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه