PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

برگزاری همایش صنعت چاپ در کرمانشاه

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه از برگزاری همایش بزرگداشت صنعت چاپ دراستان کرمانشاه خبرداد و گفت:هم‌چنین نظارت برچاپخانه‌های استان آغاز و تاکنون ۱۵۰ بازدید انجام شده است.
به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، مهدی ربانی‌نژاد به مهراز برگزاری همایش بزرگداشت صنعت چاپ در استان کرمانشاه خبرداد.

وی تصریح کرد: این اولین جشن صنعت چاپ در استان کرمانشاه است که به این شیوه و به صورت اختصاصی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه و دبیر اجرایی همایش صنعت چاپ تصریح کرد: پیش از این و در مراسمی همچون مراسم انتخاب کتاب سال کرمانشاه از چاپخانه‌های برتر و فعالان این عرصه نیز تقدیر به عمل آمده اما امسال به صورت اختصاصی به این موضوع پرداخته شده است.

وی، زمان برگزاری این همایش را سه شنبه ۲۴ شهریور ماه و مکان آن را تالار وحدت میدان آیت الله جلیلی کرمانشاه عنوان کرد و از تجلیل از فعالان، پیشکسوتان و کارگران عرصه چاپ استان و هم‌چنین برترین های لیتوگرافی و صحافی طی این همایش خبرداد.

ربانی‌نژاد، تصریح کرد: در این همایش از آقای شمس‌نژاد، پیشکسوت نمونه صنعت چاپ استان که به عنوان برگزیده نیز توسط هیئت داوران جشنواره صنعت چاپ کشور معرفی شده است، تجلیل می‌شود.

دبیر اجرایی این همایش افزود: تجلیل از دو تن از چاپخانه‌داران نمونه استان که بر حسب توانایی‌های کاری انتخاب شده‌اند و در حوزه چاپ فعال هستند، یک لیتوگراف برتر، یک صحاف برتر و دو کارگر نمونه از دیگر بخش‌های همایش مذکور خواهد بود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان کرمانشاه، از حضور قلعه نو، مسئول آموزش دفتر امور چاپ وزارت ارشاد نیز به عنوان میهمان ویژه این همایش خبرداد.

وی تعداد کل چاپخانه‌های استان را ۷۵ چاپخانه اعلام کرد و گفت: هم‌اکنون ۷۱ چاپخانه آن فعال است و موافقت ۴ چاپخانه دیگر نیز اخذ شده است که شروع به فعالیت کنند.

ربانی، هم‌چنین از فعالیت ۴ لیتو گرافی در استان خبرداد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، از آغاز نظارت ها بر چاپخانه‌های استان خبرداد و افزود: طی دو ماه گذشته ۱۵۰ بازدید از چاپخانه‌های استان صورت گرفته است و از این پس نیز نظارت بر کار چاپخانه ها به صورت مستمر ادامه دارد.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه