PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

داوری‌ها در جشنواره ملی صنعت چاپ جزئی‌نگر باشد

هنگامه دولتشاهی، فعال صنعت چاپ گفت: در بسیاری موارد کار افراد پیش از چاپ دیده نمی‌شود و اثر نهایی برگزیده می‌شود. به همین دلیل باید در داوری‌های به فعالیت افراد با جزئیات توجه شود.

به گزارش  آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، دولتشاهی از لیتوگرافان برتر دوره‌های گذشته جشنواره ملی صنعت چاپ اظهار کرد: در حوزه آثار نفیس، تلاش کردیم تا بهترین نوع کار را در سه بخش پیش از چاپ، چاپ و پس از چاپ آماده کنیم و امسال نیز به خاطر فعالیت گروهی در جشنواره شرکت کردیم.

وی با بیان این‌که در دوره‌های گذشته تنها مدیریت پروژه را به عنوان برگزیده اعلام می‌کردند، گفت: متاسفانه همکارانی که در بخش‌های پیش از چاپ به فعالیت مشغول هستند، در این جشنواره کمتر دیده می‌شوند و باید از این افراد که در بخش‌هایی چون صفحه‌بندی، تفکیک رنگ، خروجی و ... کار می‌کنند، قدردانی شود.

این فعال عرصه چاپ افزود: تمامی زحماتی که این افراد می‌کشند، تنها در نام مدیریت پروژه خلاصه می‌شود و آن طور که شایسته است نام آنها در جایی مطرح نخواهد شد. نیاز است تا به فرد فراتر از جایگاه نهایی نگریسته شود.

دولتشاهی در پایان سخنانش اظهار کرد: افرادی چون طراحان در نظر گرفته نمی‌شوند در حالی که طراحی از مهمترین قسمت‌ها در پروسه چاپ کتاب به شمار می‌آید و بسیاری برای خرید نخست جلد یک کتاب را می‌پسندند به ویژه در زمینه کتاب‌های نفیس این امر از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و امیدوارم مسابقات به صورت جزئی‌تر در این جشنواره مطرح شود.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه