PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

به وفور کاغذ وارد می‌کنیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص برنامه وزارت ارشاد برای تامین مواد اولیه صنعت چاپ و بسته‌بندی هم گفت: یکی از این مواد اولیه کاغذ است که الان به وفور وارد می‌شود.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه مراسم اختتامیه پانزدهمین دوره جشنواره ملی صنعت چاپ در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره ورود قرآن‌های غیرمجاز به کشور و نحوه نظارت این وزارتخانه بر این مسئله گفت: قرآن‌هایی که وارد کشور می‌شوند، باید مُهر کنترل روی آنها بخورد که معلوم شود مشکلی نداشته باشد. به هر حال قرآن کتاب آسمانی ماست و با تمام کتاب‌های دیگر فرق می‌کند و حتی یک صفحه آن هم نمی‌تواند جا به جا شود.

وی اضافه کرد: گاهی موارد خلاف دیده شده که ما آنها را از بازار خارج کرده‌ایم ولی گاهی هم اشتباهاتی از این دست که مثلاً قرآن با همراه با صحیفه سجادیه یا برخی دعاها چاپ کرده‌اند که ما آنها را هم از بازار خارج کرده‌ایم. قرآن باید همانگونه که هست و همراه با ترجمه‌های مناسبی که از آن وجود دارد و به تائید سازمان تبلیغات اسلامی هم رسیده، چاپ و در بازار توزیع شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص برنامه وزارت ارشاد برای تامین مواد اولیه صنعت چاپ و بسته‌بندی هم گفت: یکی از این مواد اولیه کاغذ است که الان به وفور وارد می‌شود و تا به حال هم دو بار در دولت مطرح شده که تعرفه‌ها یا عوارض جدیدی برای ورود کاغذ بسته شود که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با جدیت با این طرح مخالفت کرده است و دولت هم مخالفت کرده است. هدف ما این بوده و هست که کاغذ به قیمت ارزان به دست افراد برسد.

جنتی گفت: سایر مواد اولیه مورد نیاز صنعت چاپ هم در حال ورود به کشور است و فکر می‌کنم ظرف یکی دو ماه آینده با گشایشی که در وضعیت اقتصادی کشور حاصل خواهد شد و گشایش اعتباری که به راحتی صورت خواهد گرفت و تحریم‌های سیستم بانکی که برداشته می‌شود، این صنعت هم بتواند رونق خودش را بیابد و بتواند مواد اولیه مورد نیاز خودش را به راحتی وارد کند.

وی ادامه داد: صنعت چاپ از یک طرف در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته و به خصوص در حوزه فناوری‌ها، صنعتت چاپ ما خیلی از دنیا عقب نیست و بهترین فناوری‌ها در آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. ولی در عین حال به دلیل خیلی از تحریم‌های اقتصادی که وجود داشته، مشکلاتی در حوزه تامین مواد اولیه و بروز برخی مسائل در این رابطه وجود داشته است که امیدواریم برطرف شود.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه