PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

نیاز مبرم صنعت چاپ به بروز رسانی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت:چاپ باید قوی‌تر و به‌روزتر کار خود را ادامه دهد زیرا هنوز افرادی هستند که با وجود گسترش همه‌گیر فضای مجازی و الکترونیکی به کتاب و روزنامه علاقه‌مند هستند.
به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، فیروز فاضلی در همایش تجلیل از چاپخانه‌داران گیلان در سالن خاتم الانبیاء رشت برگزار شد اظهار داشت: زمانی چیزی به نام خط وجود نداشت اما انسان‌ها زندگی می‌کردند و سرگذشت آن‌ها به نسل‌های بعد منتقل می‌شد، در واقع خط اولین انقلابی بود که صورت گرفت.
وی افزود: خط باعث شد تا انسان‌ها تاریخ داشته باشند و با تمام تأثیرگذاری خود تکثیرش مشکل بود، در واقع خط تاریخ و اطلاعات را ثبت می‌کرد اما تکثیر آن محدود بود، و به‌واسطه سطح سواد نویسنده در اطلاعات و محتوای مطالب تغییراتی ایجاد می‌شد بنابراین از جهت اعتبار سند هم به مشکل بر می‌خورد تا به جایی رسیدیم که چاپ و چاپخانه ایجاد شد.
فاضلی گفت: سلیقه‌ها در خوش‌نما کردن متن‌ها نقش داشته است و مبحث تکثیر به اندازه‌ای زیاد شد که دیگر مباحث آرمانی و اسطوره‌ای را سینه به سینه نقل نمی‌کردند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بیان اینکه حضور تأثیرگذار صنعت چاپ در ایران در دوره مشروطه بوده است تصریح کرد: لذا به همین جهت است که در پیامدهای دوره مشروطه آیتم‌هایی را بر می‌شمریم، صنعت چاپ از دوره مشروطه به صورت خاص مطرح می‌شود و هنوز هم تداوم دارد.
وی افزود: چاپ باید قوی‌تر و به‌روزتر کار خود را ادامه دهد زیرا هنوز افرادی هستند که با وجود گسترش همه‌گیر فضای مجازی و الکترونیکی به کتاب و روزنامه علاقه‌مند هستند.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه