PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

نیاز به ورود مجلس برای اصلاح قوانین حوزه چاپ و نشر

مدیرکل‌ ارشاد ‌استان اصفهان گفت: باید برای رفع مشکلات چاپخانه‌داران جلسه مشترکی با نمایندگان مجلس در حوزه صنعت چاپ تشکیل شود و با توجه به ظرفیت‌های موجود مباحث مربوط به اصلاح قوانین پیگیری شود.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، حجت‌الاسلام‌ حبیب‌رضا ارزانی در هفتمین همایش تجلیل از فعالان صنعت چاپ استان اصفهان پیرامون اهمیت چاپ اظهار داشت: گاهی اوقات دانش انجام کارها با توجه به موقعیت از اهمیت زیادی برخوردار است و همچنین نادیده گرفته شدن بحث صنعت از مشکلات این حوزه به شمار می‌آید.

وی پیرامون منزلت صنعت چاپ از نگاه قرآن افزود: خداوند در روز قیامت برای نشان‌دادن افراد شاخص و پیشگامان در عرصه تقوا و دین‌داری بر پیشانی آنها مهر می‌زند که این بیانگر و دربردارنده اثر و نشان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به روایت پیامبر(ص) تحت عنوان این‌که اگر یک نفر به‌واسطه کسی هدایت شود از هر آنچه خورشید بر آن می‌تابد باارزش‌تر است گفت: به‌واسطه کار باارزش تمام افراد در حوزه چاپ بسیاری از مردم مورد هدایت قرار می‌گیرد که این امری ستودنی است.

وی افزود: مقوله فرهنگ مانند نفس کشیدن بسیار مهم و در صورت نبود آن امکان هیچ‌گونه زیستی وجود دارد همچنین تمامشان و منزلت  آن به جهت استفاده تمام افراد از این موضوع است.

‌ارزانی در خطاب به اهالی صنعت چاپ خاطرنشان کرد: جایگاه خود را مهم و باارزش بدانید هیچ‌گاه صنعت و نشر را از فرهنگ جدا نکنید همچنین صنعت چاپ در زمینهٔ کار فرهنگی، دینی و تبلیغاتی جزو پیشتازان مورد خطاب قرار داده می‌شود.

وی با اشاره به داشتن یک نگاه واقع‌بینانه در حوزه صنعت بیان کرد: گاهی نگاه ما به شرایط حال حاضر بسیار رویائی و غیرقابل ‌تصور است اما باید بر اساس یک نگاه واقعی و ظرفیت‌های موجود، اقدامات لازم صورت بگیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان درباره خواسته چاپخانه‌داران افزود: باید برای رفع مشکلات چاپخانه‌داران جلسه مشترکی با نمایندگان مجلس در حوزه صنعت چاپ تشکیل شود و با توجه به ظرفیت‌های موجود مباحث مربوط به اصلاح قوانین پیگیری شود.زمان و مکان دقیق این جلسه از سوی مدیرکل اعلام نشد.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه