PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

اصفهان نیازمند توسعه زیرساخت‌های صنعت چاپ و نشر

رییس اتحادیه صنف چاپخانه‌داران استان اصفهان گفت: صنعت چاپ و نشر به عنوان شاخصه رشد و تعالی فرهنگ مستلزم نگاه ویژه مسئولان است و توسعه زیرساخت‌های صنعت چاپ و نشر اصفهان باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، محمدعلی انصاری‌پور در هفتمین همایش تجلیل از فعالان صنعت چاپ استان اصفهان اظهار داشت: صنعت چاپ و نشر و همچنین سرمایه‌گذاری در این عرصه با توجه به کاستی‌های موجود در بحث اقتصاد  نیازمند عشق،علاقه و امید به شمار می‌رود و اگر کسی از بعد اقتصادی وارد این حوزه شود، بدون شک موفق نخواهد بود.

وی با بیان این که اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است، افزود: اصفهان به عنوان انگشتر نگین‌دار فرهنگ و تمدن ایران اسلامی تلقی می‌شود و صنعت به عنوان یک شاخص در زمینه فرهنگ هر جامعه، نگین ان انگشتر به شمار می‌رود.

رییس اتحادیه صنف چاپخانه‌داران و لیتوگرافی‌های استان اصفهان با بیان این که صنعت چاپ عمری به قدمت 200 سال می‌رسد، گفت: تقارن 200 سالگی این صنعت در ایران با برگزاری چنین همایشی به فال نیک می‌گیریم و این را اتفاقی خجسته می‌نامیم و خواستار تغییر نگرش‌های مقامات دولتی هستیم.

وی در ارتباط با مسائلی که به عنوان مشکل تلقی می‌شوند، خاطرنشان کرد: در وهله نخست باید تغییر نگرش‌ها و سیاست‌گذاری مسئولان را در زمینه صنعت چاپ و نشر شاهد باشیم.

انصاری پور با بیان این که صنعت چاپ و نشر در جایگاه واقعی خود قرار ندارد، تصریح کرد: توجهات لازم به این مقوله بزرگ و همچنین به عنوان شاخصه رشد و تعالی فرهنگ جامعه نشده است و صرفا بعد نظارت را مد نظر قرار می‌دهند.

وی افزود: به دلیل عدم رویکرد صنعتی شاهد عقب‌افتادگی در حوزه چاپ و نشر هستیم و باید زیرساخت‌های حوزه نشر و بحث آموزش تغییر و توسعه پیدا کند.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه