PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

سخنگوی وزارت ارشاد:صنعت چاپ کشور صنعتی فرسوده و فقیر است

نوش آبادی در شانزدهمین نشست خبری سخنګوی وزارت فرهنګ و ارشاد اسلامی گفت: صنعت چاپ کشور صنعت فرسوده و فقیر است که نیازمند بازسازی و نوسازی است.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران به نقل از خبرگزرای صدا وسیما، حسین نوش آبادی در شانزدهمین نشست سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به چگونگی نظارت بر چاپخانه‌هایی که وظیفه انتشار قرآن را برعهده دارند نیز گفت: تمامی چاپخانه‌هایی که مجوز احداث از وزارت فرهنگ و ارشاد گرفتند موظف به رعایت قوانین هستند مخصوصا چاپخانه‌هایی که نسخ شریفی مانند قران را به زیر چاپ می‌برند.

این چاپخانه‌ها همگی تحت نظارت و بازبینی هستند و هیچ کتاب قرانی در کشور به چاپ نمی‌رسد مگر اینکه در کمیته مربوطه و با نظارت کامل به زیر چاپ برسد اگر تخلفی عیان شود قطعا با آن برخورد می‌شود و اجازه نمی‌دهیم کوچکترین تخلفی در چاپ کتاب‌های دینی و اسلامی صورت بگیرد.

نوش‌آبادی اضافه کرد: البته گاهی کتاب‌های قرانی از خارج از کشور می‌آید که اجازه انتشار و چاپ آن از ما نبوده اگر موسسه‌ای برای توزیع گسترده این قران‌ها که عموما اشکال‌دار هستند اقدام کنند تخلف کرده است. هر چند قران‌هایی که زائرین در زمان سفر زیارتی خود هدیه می‌گیرند منعی برای ورود به کشور ندارند چون یک کتاب هدیه و شخصی است اما توزیع گسترده این کتاب‌هایی که عموما با اهداف خاص و با درج تبلیغات مذهبی خاص و نام شخص سیاسی خاص از برخی کشورها منتشر شده از نظر ما اعتباری ندارد.

او همچنین درباره نحوه صدور مجوز برای دستگاه‌های چاپ وارداتی که عمدتا فرسوده و مستعمل هستند گفت: صنعت چاپ کشور صنعت فرسوده و فقیر است که نیازمند بازسازی و نوسازی است. امیدواریم سرمایه‌گذاری مناسبی در این حوزه صورت بگیرد و به کارهایی اقدام کنیم که نیاز کشور برای واردات چاپی را به حداقل برسانیم. ما می‌توانیم ماشین‌آلات و ا بزارآلات مورد نیاز چاپ را با معیارها و استانداردهای جهانی طراحی کنیم نباید فقط به زیرساخت‌های نرم‌افزاری فرهنگ توجه داشته باشیم و سخت افزار مثل چاپ را فراموش کنیم.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه