PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

بررسی فرصت ها و تهدید ها در صنعت چاپ

  بدون شک دهه آینده مبتنی بر درك فرصت های جدید و دفع تهدید ها خواهد بود  و باید گفت که آینده ، امتدادی از زمان حال است. بنابراین باید با پیش بینی عوامل محیطی ، استراتژی خود را برای استفاده هرچه بهتر از فرصت های فردا تنظیم کرد.

 

  بدون شک دهه آینده مبتنی بر درك فرصت های جدید و دفع تهدید ها خواهد بود  و باید گفت که آینده ، امتدادی از زمان حال است. بنابراین باید با پیش بینی عوامل محیطی ، استراتژی خود را برای استفاده هرچه بهتر از فرصت های فردا تنظیم کرد.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران ، هرچند می بایست گفت قابلیت ما در پیش بینی آینده محدود می باشد. زیرا حتی تغییر یک پدیده به ظاهر کوچک ممکن است منجر به تغییرات عمده ای گردد .

برای استفاده ا ز فرصت ها لازم است در ابتدا ، قواعد حاکم را به درستی شناخت و یا قواعد شناخته شده ای را حاکم کرد. هر چند شناخت این قواعد فقط منحصر به بارادایم های جاری، نخواهد بود و خصوصا در دنیای کسب و کار، تغییر پارادایم ها همواره مطرح می باشد.

هر اختراع یا تکنولوژی جدید، قواعد کار را در حد خود تغییر خواهد داد . بر این اساس بسیاری از سازمانها برای شناخت قواعد پارادایم های آینده تلاش می کنند و می توان گفت امروزه آینده گرایی خود یک علم است و مکانیزم ها و روشهای متفاوتی برای پیش بینی آینده مورد استفاده قرار می گیرد.

برای انتفاع باالقوه ای که در فرصت ها وجود دارد  می بایستی عوامل متعددی در کنار هم شکل گرفته و یا به عبارتی عوامل کاملی به وجود آیند تا آن منافع در فرصت به فعلیت برسد.

البته قبل از طرح این موضوع می بایستی فرصت ها درک شده باشند و حساسیت ذهنی لازمی وجود داشته باشد تا فرصت های نهفته در پدیده ها را بخوبی جستجو نمایند" هر روز هزاران سیب در اطراف ما از درخت فرو می افتد ولی انچه وجود ندارد، دیدگاه نیوتونی است" و در دنیای ما تیز هزاران پدیده حاوی مفاهیم عمیق بوقوع می پیوندد ولی اغلب مردم از درک آن محروم هستند و شرکت ها و سازمانهای موفق، آنهایی هستند که نسبت به فضای پیرامونی خود مانند کسب و کار و رویدادهای آن حساس و به نوعی آن را رصد می نمایند در اینجا باید خاطرنشان شود که فرصت ها و قوّت ها دو مقوله متفاوت هستند و معمولا براساس مدل های مدیریت استراتژیک، فرصت ها و تهدید ها در بیرون سازمان بوده و قوت ها و ضعف ها در درون سازمان نهفته است.

هدف اصلی مدل های مدیریت استراتژیک در این عرصه این است که با استفاده از فرصت ها و قوّت ها بتوان بر ضعف ها و تهدید ها غلبه کرد .


نویسنده : شهرام محسنی النگه

مسؤل واحد برنامه ریزی و حمایت های دفتر امور چاپ

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه