PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

اشتغال در عرصه صنعت چاپ و بسته‌بندی و 3500موقعیت شغلی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی در صنعت چاپ و بسته‌بندی جایگاه دوم کشور را داشته و هم‌اکنون 3 هزار و 500 نفر در این عرصه اشتغال دارند.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، سعید سرابی پیرامون برگزاری چهارمین نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی مشهد با اشاره به اینکه ظرفیت صنعت چاپ استان خراسان رضوی بیش از 3 هزار ورق است و نیازمند توسعه تجهیزاتی هستیم، اظهار کرد: یکی از مشکلات این صنعت مانند تمامی استانهای کشور، قدیمی بودن تجهیزات آن است، چراکه ماشین آلات چاپی، جزء گرانقیمت‌ترین ماشین آلات صنعتی است.

وی با اشاره تأثیر برگزاری نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی مشهد در شرق کشور افزود: اعطای تسهیلات ارزی و ریالی مناسب و با طول زمانی باز پرداخت مناسب یک ضرورت است که البته با توجه به پویایی صنعت چاپ و خروج این صنعت از شیوه سنتی به مدیریت علمی اجتناب‌ناپذیر است و حتی آموزش‌های آکادمیک برای مدیران چاپخانه‌ها و پرسنل چاپخانه‌ها مهم و مورد تاکید به نظر می‌رسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه با برگزاری این نمایشگاه‌ها، فعالان چاپ و بسته‌بندی با جدیدترین دستاوردهای این حوزه آشنا می شوند تصریح کرد: برگزاری این نمایشگاه امکان تعامل چند سویه میان مدیران چاپخانه ها و صنایع بسته‌بندی را محقق کرده و همچنین فرصت انجام فعالیت‌های اقماری از جمله کارگاه‌های آموزشی را نیز فراهم می‌کند.

وی تبیین کرد: برگزاری چهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت چاپ و بسته‌بندی مشهد در شرق کشور شرایط سنجش ظرفیت چاپی استان خراسان رضوی را با ظرفیت چاپ کشورهای اسلامی فراهم می‌سازد و می تواند به مرکزی برای ایجاد رقابت و حضور حداکثری صاحبان این صنعت در سال‌های آینده شود.

سرابی با اشاره به دستاوردهای نمایشگاه دوره گذشته گفت: پس از برگزاری دوره گذشته نمایشگاه چاپ و بسته بندی، شاهد بودیم که تقاضاها برای اخذ مجوز چاپ و صادرات فراورده های چاپی به کشورهای همسایه و کشورهای آسیای میانه و حتی بعضی کشورهای اروپایی اقدام شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: کشورهای آسیای میانه در آن نمایشگاه توان چاپ خراسان رضوی را به خوبی رصد کردند و صاحبان این عرصه در استان خراسان رضوی سفارش چاپی گرفتند و به سایر کشورها صادر کردند.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه