PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

طرح بزرگ یک رییس اتحادیه برای رونق اعضا و استقبال دولت

محمد طحان پور رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی چندی پیش در شبکه خبر و در یک مصاحبه تلویزیونی از طرح خرید اجناس تولید داخل بصورت کارت اعتباری و پرداخت اقساطی صحبت کرد و امروز معاون اول رییس جمهور به همراه وزیر اقتصاد و رییس بانک مرکزی این بخش را در طرح تحول شش ماهه اقتصادی معرفی و به اجرا در آوردند.

آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، نکته قابل توجه این موضوع دور اندیشی است که رییس یک اتحادیه با تکیه بر اتاق فکر و برنامه ریزی اتحادیه متبوعش مطرح کرد تا در وسعت کشور به اجرا در آورده شود.

 در مقابل اتحادیه های صنفی در صنعت چاپ هیچگاه چنین روندی را در پیش نگرفته اند. با نگاهی به روند فعالیت اتحادیه به این نکته می رسیم که برخی از آنها به دلایلی همواره در یک دهه اخیر در اوج حاشیه بوده اند وعزل و برکناری ،جنگ های پیدا و پنهان سیکلی بوجود آورده که اجازه تفکر و توجه به اعضا این اتحادیه و برنامه ریزی برای توسعه و پیشرفت از میان رفته و فراموشی فعالیتی نزدیک به یک دهه گریبانگیر اتحادیه شده است.

برخی دیگر نیز با پا فشاری بر اداره سنتی و عدم تکیه بر خرد جمعی و بهره مندی از نیرو های جوان متخصص و تحصیلکرده با شمشیر پلاستیکی قصد مقابله، مقایسه و مواجهه با آواتارهای مریخ نورد را در رویا می پرورانند.

به هر روی محمد طحان پور رییس یک اتحادیه صنفی در پایتخت ایران درس بسیار بزرگی به همه اتحادیه و بخصوص اتحادیه ها صنفی صنعت چاپ دیکته کرد، درسی که برخی باید هر روز هزار بار، هربار هزار صفحه بنویسند تا بار دیگر صنعت چاپ و دچار ورشکستگی صدها واحد نشود و غبار رخوت و رکود از رخ این هزار نقش دلبربا زدوده گردد.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه