PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

انتقاد از عدم مشارکت شرکت‌های بزرگ چاپ در نمایشگاه مشهد

‌رییس اتحادیه چاپخانه‌داران خراسان رضوی گفت: افزایش 10 درصدی تعداد شرکت‌کننده‌های این دوره از نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی به معنای رشد واقعی در این صنعت نیست .

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، مغانی با اشاره به اینکه تعداد شرکت‌کننده‌های چهارمین دوره از نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی، نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: در نمایشگاه سال جاری بسیاری از شرکت‌های بزرگ به دلیل مشکلات اقتصادی مشارکت نداشته‌اند.

رییس اتحادیه چاپخانه‌داران خراسان رضوی از وضعیت شرکت اعضای اتحادیه در چهارمین نمایشگاه صنعت چاپ و بسته‌بندی اعلام نارضایتی کرد و علت عدم حضور شرکت‌های بزرگ صنعت چاپ را در چهارمین نمایشگاه صنعت چاپ و بسته‌بندی فشار اقتصادی دانست و عنوان کرد: عدم استقبال اعضای اتحادیه به معنای کم‌توجهی آنها نبوده و تنها مشکلات اقتصادی و فشارهای مالیاتی مانع از حضور آنان شده است.

وی در خصوص مشکلات اقتصادی این صنف، ادامه داد: از طرفی چاپخانه‌داران سرمایه‌ قابل توجهی ندارند و کارخانه‌ها نیز با چک‌های بلند مدت هشت ماهه یا بیشتر با آنها کار می‌کنند و از طرف دیگر چاپخانه‌ها در شهرک چاپ و نشر زمین گرفته و 30 درصد مبلغ آن را پرداخته‌ و در حال حاضر در حال پرداخت باقی‌مانده قسط‌های زمین هستند، همچنین برای ساخت نیز مبلغی را می‌پردازند؛ زیرا باید در مدت یک سال این زمین‌ها ساخته شوند و همه اینها سبب شده تا چاپخانه‌داران با مشکل نقدینگی روبه‌رو شوند و در بازار گردشی نباشد.

رییس اتحادیه چاپخانه‌داران خراسان رضوی، با تاکید بر اینکه این مشکلات مربوط به زمان حال نیست، تصریح کرد: این صنف همیشه با چنین مشکلاتی روبه‌رو بوده است، اما می‌توان گفت که در حال حاضر مشکلات شدت گرفته‌اند. پس از توافق در بازار سردرگمی ایجاد شده است و خرید و فروش و حتی صادرات و واردات قابل توجهی صورت نمی‌گیرد، زیرا خریدار به امید کاهش قیمت‌ها و فروشنده به انتظار افزایش قیمت‌ها است.

مغانی خواستار شفاف‌سازی توسط دولت در زمینه قیمت ارز شد و افزود: دولت باید شفاف‌سازی کند و مشخص شود که به طور مثال نرخ ارز را در یک ماه دیگر اعلام کند تا تکلیف مردم روشن شود.

وی با اشاره به افزایش 350 تومانی نرخ ارز در دو ماه گذشته، یادآور شد: بی‌برنامگی، اقتصاد کشور را دچار مشکل کرده است و هر چه زمان بگذرد اوضاع بدتر می‌شود، زیرا از زمان توافق کالایی وارد کشور نشده و این موضوع در دراز مدت سبب بروز مشکلاتی در خصوص مواد اولیه خواهد شد.

رییس اتحادیه چاپخانه‌داران خراسان رضوی، عنوان کرد: صنعت چاپ ایران در جهان در جایگاه ششم قرار گرفته است و از نظر امکانات حدود پنج تا 6 سال از کشورهای غربی عقب‌تر است، زیرا ماشین‌آلات چاپ و بسته بندی معمولا گران قیمت هستند و وام‌هایی که برای خرید این ماشین‌آلات در اختیار تولیدکننده قرار می‌گیرد از بهره بالایی برخوردار است و برای آنان صرفه اقتصادی ندارد.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه